Waardering van Stichting De Rozelaar, Woonlocatie de Rozenhof - Voorthuizen op 2 oktober 2018 interview

7.6

Wij hebben persoonlijk, telefonisch of via mail contact met de Rozenhof. Eens in de twee jaar wordt het persoonlijk plan besproken. Soms worden doelen niet bereikt, maar daar wordt wel naar gestreefd. Je moet soms wel scherp blijven door de vele wisselingen van personeel of alles nog steeds helder is bij iedereen. Ze kunnen mijn familielid goed begeleiden maar ik loop aan tegen de vele personeelswisselingen. Er is een mix van oudere en jonge medewerkers en die laatsten hebben de ervaring nog niet. Ik houd van een open communicatie en dat is mogelijk. Ook als de dingen niet zo leuk zijn kan ik het bespreekbaar maken. Mijn familielid krijgt de juiste ondersteuning op de Rozenhof. Het is wel belangrijk dat je zelf betrokken bent hierbij. De afgelopen tijd vind ik dat door ziekte, zwangerschap en een andere baan dat er minder stabiliteit is in het team. Als ik in gesprek ben met de begeleiding word ik serieus genomen. Het is een mooi gebouw en de appartementen zijn mooi. Het is alleen gehorig. Ik hoor van anderen dat het in vergelijking met andere instellingen heel mooi is. Een heel sterk punt in de begeleiding is dat er aandacht is voor de christelijke identiteit dat zich uit in het vieren van de christelijke feestdagen en het bidden voor en na het eten en bijbel lezen. Er wordt ook gepraat waar iemand zijn houvast vindt en er wordt uit de bijbel gelezen en gebeden. Hier wordt in aanname van personeelsbeleid ook naar gekeken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Stichting De Rozelaar, Woonlocatie de Rozenhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.