Waardering van Amsterdam UMC, locatie Meibergdreef - Amsterdam op 20 april 2018

3.7
  • Voedselallergie
  • Keel-, Neus en Oorheelkunde

Mijn ervaring betreft de afdeling allergie, die valt onder de afdeling KNO. Mijn kritiekpunten zijn:Het maken van een afspraak. Binnen twee dagen zou contact met mij worden opgenomen. Het werden twee maanden. Zonder overleg kreeg ik een een datum voorgeschoteld. De afdeling Allergologie is niet tot nauwelijks telefonisch bereikbaar. Alles loopt via KNO.Mij werd verzocht allerlei informatie over al uitgevoerd onderzoek en de ziektegeschiedenis van de hele familie op te sturen. Ook was er voorafgaand aan het consult een telefonisch interview. Helaas bleek dat de arts de info niet goed had gelezen en tijdens het consult allerlei vragen stelde, die ik al in de opgestuurde info had beantwoord. Wat wordt er met al die info gedaan? De arts verwees mij door naar de dietiste. Zij stelde mij weer dezelfde vragen en had zich ook niet goed voorbereid m.b.v.de door mij opgestuurde info.Ik had vervolgens nog een telefonisch consult met de diëtiste en de arts, die ik vertelde dat ik niet veel aan de diëtiste had. Dat was “einde verhaal”. Ik heb op verzoek van de arts hierover een mail naar de diëtiste gestuurd.  Pas na drie weken kwam er een nietszeggende reactie, dat ook zij (de dietiste) niets kon doen. Ik ben nu een half jaar verder en heb niets aan de behandeling van de allergoloog en de diëtiste in het AMC gehad. Een grote teleurstelling!.

Reactie van/namens Ziekenhuis Amsterdam UMC, locatie Meibergdreef - Amsterdam

geplaatst op 20 april 2018

Het spijt ons dat u niet tevreden bent over uw behandeling in het AMC. Graag nodigen wij u uit om uw ervaringen te bespreken met de klachtenfunctionaris. Als u uw contactgegevens stuurt naar klachten_zkn@amc.nl, dan neemt de klachtenfunctionaris zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bent u of werkt u voor Amsterdam UMC, locatie Meibergdreef? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.