Waardering van Amphia Ziekenhuis, locatie Molengracht - Breda op 6 november 2014

8.5
  • Longontsteking
  • Interne geneeskunde

Ik werd behandeld voor een dubbelzijdige pleuritis. Het verpleegkundig personeel was adequaat en prettig. Echter, werd na de aanvankelijke diagnoses (eerst longembolie, toen syndroom van Tietze) te lang gewacht met het inschakelen van een longarts en werd pas op dag 3 duidelijk dat het om een pleuritis ging. Ik was inmiddels al opgestart met prednison omdat ze aannamen dat ik (vanwege bekend met RA) een Tietze had, die de hevige pijn in mijn thorax zou verklaren. Op dag 1 was er reeds een CT gemaakt en thoraxfotos. Daar zagen ze niets op. De longartsen zagen het echter wel direct. Ik had geen adequate behandeling ontvangen (prednison remt zelfs de afweer en ik heb injecties met fraxiparine gehad omdat ze eerst een longembolie verdachten) omdat naar mijn mening te lang gewacht is en teveel "aangenomen".

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amphia Ziekenhuis, locatie Molengracht? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.