Waardering van Antoni van Leeuwenhoek - Amsterdam op 28 maart 2019 De inzender van deze waardering is geverifieerd

• Prostaatkanker
  • Urologie

Niets dan lof over de behandeling door artsen, verplegend personeel en personen die zich bezig houden met alle onderzoeken die er zijn gedaan. Er wordt goed geluisterd en uitgelegd. Ik ben naar het AVL gegaan voor een second opinion en daar heb ik geen spijt van. Mijn eerste keuze van prostaatverwijdering heb ik op basis van die second opinion omgezet naar verwijdering van de lymfeklieren en bestralen (75% kans op blijvende incontinentie bij prostaatverwijdering ten opzichte van 9% bij mijn eigen ziekenhuis is toch wel een heel erg groot verschil). Inmiddels zijn de lymfeklieren verwijderd en wordt het proces van bestralen in gang gezet. In de puntenwaardering kan ik niets kwijt over de wachttijden en dat is wel een verbeterpunt voor het AVL. Die kloppen absoluut niet met wat er wordt verteld tijdens het consult en wat daarover wordt geschreven op de website. Tip: Informeer proactief als de wachttijden gaan oplopen in plaats van reactief. Je zou daarmee ook een hoop tijd besparen van het ondersteunend personeel die nu worden gebeld met vragen waar ze eigenlijk geen goed antwoord op kunnen geven. Patiënten zijn niet blij met lange wachttijden, zeker niet bij de diagnose kanker, maar kunnen bij een goede uitleg en communicatie daar mogelijk nog wel begrip voor opbrengen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Antoni van Leeuwenhoek? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.