Catharina Ziekenhuis Eindhoven

Samenwerking

Hartaanval

Specialisme

Cardiologie

Twee dagen na mijn openhartoperatie kreeg ik een klaplong. De behandeling door Mvr. vBoxtel kon net voor de dienstwissel… Eerst een collega gevraagd, die kon niet. Rechter long geprikt en vacuüm aangesloten. Ik kreeg hevige pijn in mijn rug. vBoxtel: “Goh dat hebben we nooit dat het zó’n pijn doet”,… liep de kamer uit en zag haar nooit meer. De pijn werd heviger en ondraaglijk. Ik smeekte om actie, maar kwam niet verder dan extra morfine (protocol). Bij elke ademtocht schreeuwde ik harder en harder, tot ’s-nachts de piket-arts uit bed moest en het vacuüm afsloot. Ik herleefde. De volgende dag werd vocht afgetapt uit de linker long, zonder vacuüm: pijnloos. De hele afdeling sidderde van het incident…… Maar geen analyse noch excuses. Sinds die tijd heb ik longproblemen: borrelgevoel en inademingspijn. Dhr Palmers, behandelend cardioloog, zag dat mijn longarts via scans mijn problemen onderzocht. Hij vond het, zonder enig eigen onderzoek, nogal eenvoudig. Als het geen van zijn vier mogelijkheden was, legde hij uit, was het psychosomatisch. Hoewel uiteraard ook een optie, toch een beperkte redenering dunkt me….. Hij bleek mijn huisarts zelfs een brief gestuurd met deze grootse conclusie. Verre van professioneel.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Catharina Ziekenhuis Eindhoven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.