Waardering van CWZ - Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis Nijmegen - Nijmegen op 7 november 2014

6.7
  • Menstruatiestoornissen

Nadat bij mij een cyste van 8x7x6 cm geconstateerd werd, bood meneer Franssen mij een kijkoperatie aan om deze te verwijderen. Dit vond ik een goed idee, aangezien ik er last van had. Tijdens de afspraak met de verpleegkundige was ik heel kort binnen en achteraf (bij het lezen van enkele foldertjes op internet van andere ziekenhuizen) kwam ik erachter dat mij maar met mondjesmaat verteld is wat er ging gebeuren, terwijl dit de eerste keer was dat ik geopereerd zou gaan worden en dus graag wilde weten wat er precies zou gaan gebeuren allemaal. (Er was mij bijvoorbeeld niet verteld wanneer ik weer seks mocht hebben of bijvoorbeeld weer in bad mocht) Op de dag van de operatie werd ik opgehaald door een verpleegkundige op B44. Zij kwam zeer zakelijk over en deed haar gesprekje. Ik had echt meteen het gevoel dat ik een nummertje was en dat het voor haar 'op-de-automatische-piloot-werk' was. Nadat ze hiermee klaar was zei ze: 'zo, en nou ga ik even een kwartiertje koffie drinken, want daar ben ik zó aan toe nu!' Dit vond ik een hele rare opmerking; je kunt dan wel pauze gaan houden, maar dat hoeven je patiënten toch niet te weten! Zeg dan zoiets als: ik moet even wat dingen regelen, of ik ben straks weer terug. Dit kwam op mij zeer onprofessioneel over. Toen ze later terugkwam en zei dat ik alleen naar de verkoeverkamer moest en dat mijn man niet mee mocht, raakte ik in paniek (tjah, dat kan gebeuren als je nerveus bent voor je eerste operatie en er erg tegenop ziet) en begon te hyperventileren. Ze boog voorover en zei tegen mij: "Nou moet je eens heel goed naar me luisteren: je bent hier niet de enige die zo'n operatie moet ondergaan, er zijn nog heel veel andere mensen" In plaats van me gerust te stellen, sprak ze me dus belerend toe. Uitermate onprofessioneel, aangezien je in mijn ogen de patiënt juist moet proberen te kalmeren. Met dit soort gedrag versterk je de paniek van de patiënt alleen maar. Gelukkig ging ze weg nadat ik boos werd en aan haar had gevraagd of ze het normaal vond hoe ze met mij, als patiënt, omging. Er kwam een hele rustige vrouw, een gynaecoloog waar ik de naam niet meer van weet, die mij op een fijne wijze kalmeerde. Nadat dokter Franssen mij uitstekend had geopereerd, mocht ik de volgende dag het ziekenhuis verlaten. Het ziekenhuis zou zelf contact met me opnemen; na 2 weken zou Ton Franssen mij bellen en 6 weken na de operatie zou ik terug moeten komen voor controle. Het is inmiddels 3 weken later en ik was nog steeds niet gebeld, dus ik heb net zelf maar even gebeld. De vrouw aan de telefoon zag dat er iets mis was gegaan op de verpleegafdeling, want die hadden informatie door moeten spelen naar de gynaecologie-afdeling. Ze zei: "dit gaat vaker fout, ik heb er vandaag al een paar gehad waarbij hetzelfde is misgegaan." Ik mag hopen dat ze er iets aan gaan doen, omdat dit vaker fout gaat.

Reactie van/namens Ziekenhuis CWZ - Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis Nijmegen - Nijmegen

Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over uw bezoek aan ons ziekenhuis.

Graag nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen en uw ervaringen met ons te delen zodat wij van uw ervaringen kunnen leren en onze zorg kunnen verbeteren.
U kunt ons bereiken via klantenservice@cwz.nl

Met vriendelijke groet,
Team Klantenservice CWZ

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor CWZ - Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis Nijmegen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.