Waardering van ETZ Elisabeth - Tilburg op 6 november 2014

1.0
  • Angststoornissen
  • Klinische geriatrie

Hierbij een verslag van een opname in de PAAZ. Opname: Zondag 26 Oktober 2014 20.00 uur. Zondag opname 20.00 uur in het ziekenhuis in aanwezigheid van prive verpleegkundige en ambulancepersoneel. De verpleegkundige heeft de incheck gedaan en mij aangeboden om te blijven slapen op de 2 persoonskamer van mijn vrouw. Maandagmorgen 0900 uur Op mijn vraag aan of er een patientenkoelkast aanwezig was bood ze mij aan een van de keukens te gebruiken. Tevens wees zij mij erop dat ik het het ontbijt van mijn vrouw zelf kon samenstellen en gebruiken van de etenswaren die ruim beschikbaar klaar stonden. Verpleger wees mij erop dat om 12.15 uur de warme op de kamer zou worden aangeboden. Om 12.15 arriveerde ik daar en men bood mij een warme maaltijd aan op de kamer van mijn vrouw. Omdat de somatische klachten wat te verzachten heb ik een aantal zachte kussens van huis meegenomen ter ondersteuning voor rug en bekken, waardoor zij minder pijnklachten had. Maandagmiddag Door een vrouwelijk verpleegkundige werd mij op een vrij schokkende wijze gezegd dat ik niet in de keuken mocht komen en ook werd gezegd dat het niet gebruikelijk is dat er kon worden geslapen en wie daar dan wel toestemming voor had gegeven. Tevens werd mij gezegd dat de Zorgverzekeraar dit niet vergoedt. Waarop ik antwoorde dat dit niet aan de orde is en niet uw competntie is. Maandagmiddag Ik vroeg aan een vrouwelijke verpleegkundige of zij met mij mijn vrouw goed in midden in het bed konden verplaatsen door middel van onze twee handen onder rug en bips. Direkt daarna begon ze zeer onbeleefd mij te schokkeren dat ze dit op deze wijze nooit meer wenste te doen omdat er geen goede techniek was gebruikt voor de verplaatsing. Mijn antwoordt was, ja u bent verpleegkundige dan moet u mij vooraf vertellen hoe dit wel moet of u moet het niet doen! Ook was ze ontstemd dat mijn vrouw aan haar haar trok, waarop ik antwoorde ja u moet weten en rekening houden dat ze agressief gedrag toont, daar is ze ook voor opgenomen. Totaal geen begrip.. Dezelfde zuster kwam om 2200 uur een pilletje geven terwijl mijn vrouw sliep door de grote vermoeidheid op den dag. Volledig suf en niet wakker stond ze bij mijn vrouw te drammen dat het moest worden ingenomen. Ook heb ik gevraagd aan het personeel hoe zie ik het verschil tussen personeel en patienten omdat een ieder in gewone kleding rondloopt. Er werd mij verteld dat een gedragen badge op een zichtbare plaats laat zien of het personeel is of patient. Omdat de kamers voor iedereen toegankelijk zijn waren er al twee patienten de kamer opgelopen van mijn vrouw die daar zeer emotioneel van werdt omdat zij bedlegering is en kwetsbaar door gebrek aan spierkracht. de verpleger heeft toen een alarmbel op het tafeltje geplaatst voor noodgevallen. Maar vele keren staat het tafeltje niet in handbereik. Enige momenten later kam er een vrouwelijke persoon de kamer binnen stormen om zich voor te stellen al verpleegkundige. Gezien het feit dat het leek op een patient vroeg ik haar of zij een ID kaart kon laten zien. Deze bleek zij te zijn vergeten en deze lag thuis. Waarop ik haar vroeg even mee te lopen naar de desk voor vertificatie. Inderdaad bleek zij tot het personeel te behoren en zeer gepikeerd at ik dat aan haar vroeg. Ik heb haar uitgelegd waarom ik zo handelde maar dat was tegen dovermans oren. totaal geen begrip, ik heb mij excuus aangeboden. Maandagnacht met moeite een pijnstilling ontvangen vanwege de pijn die mijn vrouw aangaf, Ik was zeer teleur gesteld in het gedrag van het verzorgend personeel die mijn vrouw onder de hoede had en totaal gebrek aan enige medewerking Dindagmorgen Tijdens de gesprekken met de arts werd duidelijk dat mij aanwezigheid niet verder op prijs werd gesteld en het gesprek maar een doel had om mij de toegang te ontzeggen, behoudens bezoekuren. In het belang van mijn vrouw wil ik mij daar ook onder protest aan houden te meer dat donderdagmorgen een overplaatsing zou plaats vinden. Dindagavond 4 kg sinnasappelen en een een nieuwe onderbroek Sloggi in de verpakking was niet meer aanwezig. Tot op heden is er geen verklaring voor gegeven door personeel op mijn vraag waar is dit dan? Ook werd mij op brutale wijze verzocht de zachte kussen te verwijderen want dit zou niet mogen van de overheid. Een kledingstuk T shirt vondt ik op de grond inde douche ruimte doordrenkt met ontlasting. Ik trof tijdens bezoekuur mijn vrouw zonder onderbroek zonder deken aan in het bed en op het laken ontlasting. Woensdagavond Op bezoek samen met een vriend waren wij getuigen van een zeer overspannen echtgenote omdat de verzorgden het hekje van het bed niet in de hoogste stand had gezet wat mijn vrouw altijd de voorkeur aan gaf. Vanwege de prikkels van het licht heeft zij daardoor een poging ondernomen de gordijnen dicht te doen, omdat niemand op het belletje reageerde. Daarbij is ze bij de gordijnen bij het raam komen te vallen en heeft zij daar volgens de zeer arrogante verpleging MAAR 30 minuten gelegen. Zij is teruggelegd in het bed , niet in het midden maar aan de zijkant en weer met het hekje omlaag in liggende houding. Dit terwijl zij al heel de leven wegens somatische klachten zittend slaapt, zoals ook in het dossier staat. Zij lag badend in het zweet met zeer veel pijn bij het plat moeten liggen en pijn van de val. Op mijn verzoek werdt met pijn en moeite een arts opgeroepen die pas na bezoek uur kon komen. een oproep voor een arts in het ziekenhuis een uur later, wanneer begint men zich te schamen door z0'n behandeling. Dit ziekenhuis en zeker deze afdeling is levensgevaarlijk en alleen door menselijk fouten.

Reactie van/namens Ziekenhuis ETZ Elisabeth - Tilburg

Hartelijk dank voor uw reactie.
Namens de PAAZ vinden wij het vervelend om in het door u beschrevene te lezen, dat u meerdere malen totaal geen begrip hebt ervaren.
Wij willen hier graag van leren en vragen u contact op te nemen met onze klachtenfunctionarissen.
Zij kunnen u verder helpen en u kunt ons helpen onze afdeling te verbeteren.
Dit kan telefonisch op (013) 539 27 22 of via het klachtenformulier. Dit formulier vindt u op http://www.elisabeth.nl/ik_ben_patient/klachten-suggesties/klachtenformulier/
Wij hopen dat u contact met ons opneemt. Alvast bedankt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ETZ Elisabeth? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.