Waardering van ETZ TweeSteden - Tilburg op 9 juni 2011

2.0

Personeel bepaald zelf wanneer het urgent genoeg is, de familie van de patiënt in te schakelen. In onze situatie is het dodelijk afgelopen voor onze man/vader. Diverse malen belde mijn man zelf naar huis, voor een tussenverslag. Hij had licht eten besteld, ivm stoma/ darmkanker, kreeg niet wat hij besteld had, dit resulteerde in alles overgeven. Na het overgeven, lag hij nog in datzelfde vieze shirt en aan toeters en bellen vast, terwijl wij niet gebeld waren! Je schrikt dan heel erg. Zusters kunnen slecht met kankerpatiënten omgaan en hebben geen geduld voor de familie (als ze je al aan willen kijken) Kanker geeft nu niet bepaald een verjongingkuur, mijn man werd als een 90 jarige behandeld en aan mij werd gevraagd ‘’Bent u de dochter’’? Bij opname werd er gevraagd, kunt u zich zelf wassen en dat terwijl ik er naast zat (het negeren). Rapport van overlijden, was foutief en met spelfouten verwerkt, zeer respectloos twee verschillende tijden van overlijden, met 1.5 uur verschil. Achteraf het gesprek met de arts, niet kundig of voorbereid moest alles in zijn computer opzoeken. Dit was een speciaal gesprek, patiënt was immers pas drie weken terug overleden op een leeftijd van 57 jaar! Het doet de rouwverwerking ook geen goed, als er niet eens een Condoleance kaart komt. We hebben een zeer nare ervaring met dit ziekenhuis gehad en het duurt nog heel lang, voordat het rouwproces enigszins fatsoenlijk, voortgezet kan worden.

Reactie van/namens Ziekenhuis ETZ TweeSteden - Tilburg

'Wij betreuren het dat deze mevrouw de geboden zorg als naar heeft

ervaren. Graag zouden wij deze mevrouw zelf te woord staan om deze

ervaring met haar te bespreken en om hiervan te kunnen leren.'

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ETZ TweeSteden? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.