Waardering van Flevoziekenhuis Almere - Almere op 18 september 2019

4.4
  • Leukemie
  • Interne geneeskunde

De gemiddelde waardering van 4,4 is geen juiste afspiegeling van mijn tevredenheid in zijn algemeenheid over het flevoziekenhuis. Helaas heb ik meerdere chronische ziektes en ben daarvoor meerdere malen opgenomen in het flevo. Mijn ontevredenheid schuilt het in het niet reageren op mijn dringende vragen om contact te krijgen met specialisten waar ik onder behandeling ben in het flevo. Een voorbeeld: tijdens een opname in 2019 kreeg ik last van vreselijke benauwdheid. Ik smeekte de huisarts om mijn longarts te spreken. Iedere dag weer zei de zaalarts dat zij dit zou doorgeven. Pas op de laatste dag, na een telefoontje van mijn huisarts kwam de longarts langs. Geen enkele van mijn specialisten werd op de hoogte gebracht van mijn opnames in het ziekenhuis. Het contact zelf overigens met "mijn"specialisten overigens is in z'n algemeenheid goed te noemen. Ik heb er best begrip voor dat het flevo een "opleidingsziekenhuis" is en dat je daardoor misschien wat vaker dan normaal een "Co" aan je bed krijgt. Ik zou het echter zeer op prijs stellen indien mijn hoofdbehandelaar ook eens z'n gezicht laat zien. Helaas heb ik vele TIA's gehad. Het advies is dan je onmiddellijk te melden bij de SEH. De meeste keren meld ik mij niet meer na een Tia om de simpele reden dat je uren moet wachtenen uiteindelijk wordt weggestuurd met een afspraak met een neuroloog. Kom je bij de neuroloog komt steeds de vraag: "hoe gaat het"?. Als je dan meldt dat je geen problemen verder heb gehad sta je binnen 5 minuten buiten met de mededeling je weer te melden als je weer een Tia krijg. Ik slik een redelijk hoge dosis Oxycodon en sterf van de pijn indien ik uren moet wachten op de SEH in een ongemakkelijke houding op en keihard te kort bed op de SEH. Je ondervind hiervan geen enkel begrip en krijg steevast als antwoord: "het is erg druk". Het slot van het liedje is altijd weer dat je na 5-6 uur naar huis wordt gestuurd zonder ook maar iets te hebben bemerkt van het "etiket" met een ziekenhuis te maken te hebben met een z.g. speciale "TIA" afdeling. Ben beslist niet ontevreden over de specialisten maar wel zeer ontevreden over de "lijdensweg" die je moet ondergaan om ook daadwerkelijk een volslagen specialist te spreken te krijgen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Flevoziekenhuis Almere? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.