Franciscus Gasthuis

Samenwerking

Crohn en colitis ulcerosa

Specialisme

Maag-, Darm- en Leverziekten

Mijn zoon is gediagnosticeerd met collitis ulcerosa. Hij is 23 jaar. De ziekte vlamde voor het eerst op na de diagnose. Hij was doodziek. Om de twee, drie uur diarre met water en bloed. Hij had erg veel pijn, was verzwakt en kon nauwelijks op zijn benen staan. Hij was ook verkouden en had koorts. We belden zijn arts. We werden afgepoeierd door de balie. De arts zou de volgende dag terugbellen. Dat was het. Het ging slechter met mijn zoon. We hebben geld voor een Coronatest. Via een arts van de GGD kregen we toegang tot de spoedlijn van de huisarts. Ook zij twijfelde aan de spoed van de situatie. Ik kon de naam van de GGD- arts noemen. Daarom werden wij gehoord. Naar burgers wordt niet geluisterd. Ongelofelijk. Mijn zoon kon terecht op de spoedpolie en kreeg zwaardere medicijnen. Die werken nog niet. Mijn zoon wordt wel gebruikt voor een wetenschappelijk onderzoek. Daar ligt de prioriteit. Maar de aandacht, het proces en de communicatie? Met een jong iemand van 23? Beneden alle maat.

Reactie van/namens Ziekenhuis Franciscus Gasthuis - Rotterdam

Wij betreuren het dat uw zoon en u deze ervaring heeft gehad. Wij stellen het op prijs als u hierover contact opneemt met onze klachtenfunctionaris zodat we meer informatie kunnen krijgen over wat er is gebeurd en hoe we de zorg kunnen verbeteren, Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 16.30 uur via telefoonnummer 010 - 893 4125 of stuur een e-mail naar klachtenbemiddeling@franciscus.nl.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Franciscus Gasthuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.