Waardering van HMC Antoniushove - Leidschendam op 18 mei 2018

4.1
  • Huidkanker
  • Dermatologie

Via het afspraak bureau telefonisch een dag en tijdstip gekregen. Bij een bezoek aan de poli bleek ik een uur te vroeg te zijn dan in hun agenda stond. Geen mailtje, sms of brief met de exacte tijd, alleen sms met de dag. Weet zeker dat ik gelijk had. Op de graag hoe we dat gingen oplossen was dat ik moest wachten..of een nieuwe afspraak moest maken..die je niet met vermoeden van huidkanker wilt, nog langer in onzekerheid. Mocht wel ruilen met iemand in de wachtkamer werd het advies ,toen ik dat had gedaan was dit ook niet goed maar werd wel meteen binnen geroepen. Consult werd afgeraffeld, arts zag geen kanker, en 17 dagen later pas een uitslag van een biopt, terwijl het 6 dagen later bekend bleek, onnodig lang in onzekerheid. In mijn medisch dossier vond ik het verslag Vd patholoog, via de mail, voordat ik de belafspraak had gehad. En de arts had de huidkanker gemist. Toen ik belde over de mail maakte men een aantekening en belde de arts die middag en zorgde ervoor dat ik voor een speciale operatie snel elders terecht kon. Er werd ern paar dagen later nog een biopt afgenomen en vervolgens kreeg ik een tel afspraak voor een week later mee, maar werd niet tussen de marge van de afgesproken tijd gebeld. De assistentes wisten nog steeds niet dat de arts na het spreekuur belde. Kortom een slechte ervaring waardoor ik overstap naar de kliniek waar ik geopereerd ben. En van psychisch effect naar een patiënt en zo kort mogelijk wachten op een uitslag of meegaan met, de uitslag is binnen de assistente belt om z.s.m. een tafspraak in te plannen ,zou ook een leerpunt zijn. De tweede keer was de belafspraak na een week maar ook toen bleek de uitslag al vier dagen  eerder bekend te zijn. De arts en afdeling is van mijn onvrede op de hoogte. Laat het een les voor anderen zijn.

Reactie van/namens Ziekenhuis HMC Antoniushove - Leidschendam

Geachte mevrouw, meneer,
Wat vervelend dat u deze ervaring heeft. Goed te horen dat u uw onvrede al met de arts en de afdeling besproken hebt. Op deze manier kunnen we blijven verbeteren in onze service en kwaliteit. Met vriendelijke groet, Bianca van Beek, adviseur Patiëntencommunicatie HMC, telefoonnummer: 088 - 979 20 87 (ma
t/m vrij behalve di), email: b.van.beek@haaglandenmc.nl

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor HMC Antoniushove? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.