Waardering van Ikazia ziekenhuis Rotterdam - Rotterdam op 13 juli 2019

3.9
  • Hart- en vaatziekten
  • Maag-, Darm- en Leverziekten

Mijn hoogbejaarde moeder werd opgenomen met kortademigheid en al bestaand hartfalen. Er kwam alleen een longarts langs, geen cardioloog, ondanks alle symptomen van hartfalen. Ze at bijna niets, en ik moest dat zeggen voor er een diëtiste kwam. Ze sliep niet vanwege haar scherpe gehoor en de herrie 24/7 in een ziekenhuis. Maar een slaaptabletje mocht niet van het protocol. Na anderhalve week was ze helemaal gesloopt door de slaaponthouding. Toen ze niet meer kon en wilde, en stopte met de behandeling en eten zou ze comfortabel worden gehouden tot ze naar een hospice ging. Maar de zaalarts meende dat comfortabel was dat ze op aanvraag morfine kreeg omdat alles zeer deed, terwijl ze al heel snel niet meer bij genoeg was om te vragen, maar wel pijn leed. En Dormicum mocht ook maar mondjesmaat gegeven worden en zeker niet overdag. Ze heeft daar dus nog 2 dagen liggen lijden: kortademig met pijn en vermoeidheid zonder slaap. Toen ze daarna in de hospice kwam, wist de arts daar niet hoe snel hij continue morfine moest geven en net zo lang Dormicum tot ze niet meer onrustig was en geen besef meer had van de benauwdheid. Wel positief: lieve hardwerkende verpleegsters.

Reactie van/namens Ziekenhuis Ikazia ziekenhuis Rotterdam - Rotterdam

De klachtenfunctionaris heeft geprobeerd om via de redactie van Zorgkaart in contact te komen, maar de melder heeft laten weten dit niet te willen.
Dat vinden we heel jammer. We kunnen de klacht nu niet verder behartigen. De reacties van de patiënten / familie zijn juist zo belangrijk.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ikazia ziekenhuis Rotterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.