Waardering van Jeroen Bosch Ziekenhuis - 's-Hertogenbosch op 4 augustus 2018

4.3
  • Klaplong
  • Chirurgie (Heelkunde)

Mijn algehele ervaring met het JBZ is niet best.Dit ziekenhuis heeft mij vier maal behandeld aan een klaplong. Tijdens het "drainen" van de derde klaplong heb ik een VATS (kijkoperatie) in het JBZ ondergaan.Helaas heb ik diverse keren meegemaakt dat de informatie die verteld wordt over behandelingen, medicijngebruik en herstel na ontslag vaak niet overeen komen. Dit kan ik beoordelen omdat ik meerdere malen met dezelfde aandoening ben opgenomen. In eerste instantie ga ik er van uit dat de informatie die mondeling gedeeld wordt over behandelingen, medicijngebruik en herstel na ontslag klopt. Feit is namelijk dat ik geen medische opleiding heb genoten. Het zou kunnen dat ik iets niet helemaal begrijp tijdens een uitleg en daarom vraag ik ook door zodat ik zeker weet dat ik het heb begrepen. Toch heb ik in die vier keer dat ik hier opgenomen ben tegenstrijdigheden ter oren gekregen. Zelfs over wat er daadwerkelijk is gedaan tijdens de VATS heb ik twee verschillende verhalen gehoord, van een en dezelfde arts notabene. Maar na confrontatie had ik het zelf blijkbaar verkeerd begrepen. Het komt er op neer dat ik niet meer weet wat ik wel of niet kan geloven en dat heeft mijn vertrouwen in dit ziekenhuis ernstig geschaad.Toen ik na een VATS (kijkoperatie) wederom een klaplong kreeg heb ik een second opinion aangevraagd. Na de aanvraag voor een second opinion heb ik ontdekt dat, ondanks dat het JBZ mij verteld heeft dat mijn informatie is doorgestuurd naar de second opinion, deze pas veel later bleek opgestuurd. We praten over een verschil van meer dan twee weken. Dit zou niet zo erg zijn geweest als het JBZ eerlijk was geweest over wanneer ze de info zouden opsturen. Nadat ik bijna twee weken na de aanvraag van de second opinion wederom een klaplong kreeg (nummer 5 intussen) ben ik voor een doorverwijzing om behandeld te kunnen worden in mijn second opinion ziekenhuis eerst naar de huisartsenpost in het JBZ gegaan. Na het maken van een röntgenfoto bleek ik inderdaad weer een klaplong te hebben. Om verder behandeld te worden in het second opinion ziekenhuis kreeg ik een dvd mee met daarop de röntgenfoto. Deze foto bleek echter een foto te zijn die al veel eerder van mijn longen was gemaakt, waardoor in het second opinion ziekenhuis nogmaals een röntgenfoto gemaakt moest worden.Buiten bovenstaande misvattingen is de verpleging over het algemeen vriendelijk, zorgzaam en begripvol.

Reactie van/namens Webcare team Jeroen Bosch Ziekenhuis

Geachte heer, mevrouw,

We betreuren het dat u niet tevreden bent over de behandeling in het ziekenhuis. We willen hierover heel graag met u in gesprek. We wijzen u op de mogelijkheid uw ervaringen te bespreken met de klachtenfunctionaris van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Zij kan u, wanneer u dit wenst, in contact brengen met de specialist manager van de afdeling Chirurgie. De klachtenfunctionaris is bereikbaar tijdens kantooruren via telefoonnummer (073) 553 26 39.

Met vriendelijke groet,
Webcare team Jeroen Bosch Ziekenhuis

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Jeroen Bosch Ziekenhuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.