Waardering van Laurentius Ziekenhuis Roermond - Roermond op 22 februari 2017

2.5
  • Hormonale stoornissen
  • Interne geneeskunde

Ik heb enkele ervaringen met dit ziekenhuis en tot de Synacthentest toe waren deze allemaal goed. Respectvolle bejegening, goede uitleg en expertise. Eerder ook al een zeer goede beoordeling mogen schrijven voor een behandelaar van het Laurentius. Maar helaas is deze ervaring met een verpleegkundige die de test uitvoerde zeer slecht geweest. Het maken van de afspraak ging al vrij chaotisch. Ze kwam bij het telefonisch contact chaotisch over. Bij aankomst voor het onderzoek bleken we veel later aan de beurt te zijn dan wat was afgesproken en zei de vpk dat ze nooit dit tijdstip zelf had afgesproken, terwijl ik haar aan de telefoon had gehad. Het onderzoek begon met het inbrengen van een infuusnaald met een verlenging voor het afnemen van het bloed. De insteekopening werd afgeplakt met een van de ondoorzichtige pleisters welke normaal worden gebruikt voor het fixeren van de vleugeltjes. Nu vond ik dit nog niet zo erg, want het was maar voor 1,5 uur. Vervolgens werden er twee buisjes bloed afgetapt. De eerste moest weggegooid gaf de vpk aan, want deze was niet goed. Achteraf vroeg ik me ten zeerste af waarom, daar het toch steriel materiaal is, wat is aangesloten en er nog verder niets was ingespoten wat de samenstelling kon vervuilen. Maar ook dit is enkel een klein puntje. Het grootste bezwaar was toen de vpk na het inbrengen van het hormoon, om de werking van de bijnier te testen, een voorgevuld spoelspuitje van het merk BD PosiFlush met lucht en al rechtstreeks het infuus en dus mijn aderen in wilde spuiten. Met groot bezwaar vanuit mijn kant deed ze uiteindelijk de lucht eruit, maar bleef er heilig van overtuigd dat dit zo hoorde en dat ik me er niet scheel op moest kijken. Ik heb meermaals moeten herhalen dat ik het echt niet wil hebben en dat dit niet mag toegediend worden zo. De enige reden waarom ze uiteindelijk de lucht eruit deed, was om mij niet tegen mijn haren in te strijken, zoals de vpk het zelf zei. Ik vind het vrij verontrustend dat in 1 onderzoek er 4x gespoeld wordt met een spuitje waarin standaard 1 ml lucht zit en dat een vpk ook nog eens aan het begin van het onderzoek aangeeft dat ze de enige is die dit onderzoek doet, omdat het zo'n nauwkeurig werk is. De accomodatie liet daarnaast ook nog wat te wensen over: 2 ligstoelen in een kantoor, waar tijdens het onderzoek ook nog telefoontjes met andere patienten werden gemaakt en persoonlijke informatie gewoon meegeluisterd kan worden. Tevens werd de computer open gelaten op een ander dossier dan die van de aanwezige patient, waardoor teven gevoelige informatie zomaar voor vreemden te lezen valt. Helaas een zeer slechte ervaring.

Reactie van/namens Ziekenhuis Laurentius Ziekenhuis Roermond - Roermond

Wat vervelend dat uw ervaring met deze afdeling niet naar tevredenheid is. Graag willen wij met u hierover in gesprek in gesprek komen. U kunt contact met ons opnemen via mail: communicatie@lzr.nl of tel. (0475) 38 22 36.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Laurentius Ziekenhuis Roermond? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.