Waardering van Martini Ziekenhuis - Groningen op 18 februari 2019

2.3
  • Prostaatontsteking
  • Urologie

Vorig jaar juli ben ik door uroloog Kramer onderzocht na een prostaatontsteking. Ze gaf aan dat het hinder van de ontsteking maximaal zes maanden zouden zijn.  Na zes maanden was het probleem niet opgelost en heb ik getracht een afspraak met urologie te maken. Ze gaven aan dat dit niet zonder een nieuwe verwijzing van mijn huisarts kon. Terwijl mijn huisarts en zijn assistentes aangaven dat urologie de vorige verwijzing kon gebruiken om een afspraak te maken. Vervolgens is er na druk van Martini een nieuwe verwijzing afgegeven, wellicht heeft dit te maken met het verzekeringstechnisch aspect. Wellicht dat er dan meer gedeclareerd kan worden bij mijn zorgverzekeraar. Daar zal ik later mijn zorgverzekeraar onderzoek naar laten doen. Uiteindelijk gesproken te hebben met de secretaresses van urologie, gaven ze aan dat zodra ze de brief hebben ontvangen, ik automatisch een uitnodiging zou ontvangen. Er gingen vervolgens weken over heen en een afspraak bleef uit. Toen maar weer telefonisch contact opgenomen met urologie om te vragen hoe het er voorstond, ze hadden niets ontvangen. Er was volgens hen iets mis gegaan, terwijl mijn huisarts alles, zoals Martini wenste, heeft aangeleverd. Huisarts heeft contact gezocht met urologie en het was dan geregeld. Nu een afspraak voor nader onderzoek die ik graag in 2018 had willen hebben. Ik kreeg te horen dat dit helaas niet meer ging, 21 december was de eerste optie! Bijna 3 maanden verder! Ik ontving de bevestiging van 10 december, dat mijn afspraak op 21 januari 2019 om 09.00 uur gepland stond. Iets wat ik niet meer had verwacht, stond immers op het punt om mij door een andere uroloog van een andere instelling te laten onderzoeken! Net als de vorige keer gewenst was had ik 1,5 liter gedronken.  Bij het naderen van Martini kon ik nauwelijks nog lopen, waardoor ik telkens even moest wachten, omdat ik het anders mijn urine wegliep op de gang. Iets wat niemand wil en zeker niet als 39-jarige! En het onderzoek dan niet had kunnen plaatsvinden en ik uiteindelijk mij zelf vuil had gemaakt. Ik kwam later op de afdeling van urologie dan gepland. Mij aangemeld en de assistente had alles ingenomen en mij verwezen naar de wachtkamer, na circa 10 minuten riep zij mij op. De dokter kon mij niet ontvangen, gezien de afspraak om 08.45 uur gepland stond. Ik gaf aan dat de afspraak om 09.00 uur stond en had de bevestiging laten zien. Toen kreeg ik als antwoord: “uh, hmmm nou ja u was sowieso te laat!” Ik gaf aan, kan ik echt niet onderzocht worden, ik moet immers nodig plassen, dan hadden ze de plaskrachtmeting en de echo kunnen uitvoeren als dokter Kramer geen tijd meer had. Nee, ik kon gaan. Met een pijnlijke volle blaas werd ik als een schooljongen weggestuurd! Ik kon vervolgens weer een uur in de auto zitten om terug te rijden naar Emmen. Alles voor niets: een autorit, brandstof, Martini parkeergarage kosten, een vakantiedag en veel pijn…allemaal voor niets!Terwijl ik altijd op tijd ben, de vorige keer zelf lang heb moeten wachten. Mij hoor je nooit klagen, onderzoeken kunnen eenmaal uitlopen.  Ik had zo’n hoge pet van het Martini Ziekenhuis op, dat ik de andere ziekenhuizen oversloeg om bij jullie behandeld te worden. Maar ik heb zo’n bittere nasmaak van dit geheel overgehouden. Eerst de bureaucratie en wanorde bij het maken van een afspraak met urologie van het Martini Ziekenhuis! En dan vervolgens weggestuurd te worden, omdat ik te laat was. Ja, als men 08.45 uur aanhoud dan was ik veel te laat, maar ik had een bevestiging met een afspraak van 09.00 uur. Weer een teken van wanorde binnen de afdeling Urologie! Mijn klachten heb ik nu bijna een jaar en met het martini kom ik zo geen stap verder om klachtvrij verder te kunnen.Officieel een klacht ingediend bij het Martini Ziekenhuis. Er werd mij verteld dat de afspraak qua tijdstip gewijzigd was en urologie mij hiervan een bevestiging per post had gestuurd. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Daar moest ik het mee doen. Ik ga mijn onderzoek nu voortzetten bij het Scheperziekenhuis in Emmen. Voor mij geen onderzoek meer van Urologie Martini Ziekenhuis!

Reactie van/namens Ziekenhuis Martini Ziekenhuis - Groningen

geplaatst op 19 februari 2019

Het spijt ons dat uw ervaring met ons ziekenhuis niet is verlopen zoals u had verwacht en van ons mag verwachten. Naar aanleiding van uw eerdere contact met de klachtenfunctionaris zal zij opnieuw contact met u opnemen.

Bent u of werkt u voor Martini Ziekenhuis? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.