Waardering van MC Zuiderzee - Lelystad op 16 mei 2018

• Prostaatkanker
  • Urologie

Bij routine controle te hoge PSA gevonden, na punctie bleek gleason 7. Door uroloog Geurt Commelin geopereerd, na uitgebreid eigen onderzoek naar klinieken en behandelmethodes. Dokter Commelin liet mij 100% vrij om mijn eigen plan te trekken, maar legde ook goed uit wat de voordelen zijn van traditionele operatie boven de robot. Ik ben erg blij dat ik voor deze ervaren chirurg heb gekozen en voor de "radicale prostaat ectomie" op 8 november 2017. Weliswaar was mijn uitgangspositie erg gunstig, maar ik kon dan ook na 1 nacht ziekenhuis weer naar huis! Dan een weekje catheter (niet echt prettig, maar goed te doen). Daarna met een luier, vanwege de onvermijdelijke (meestal tijdelijke) incontinentie. Ik kon direct na het verwijderen van de catheter volstaan met 1 stuks incontinentie materiaal van de kleinste maat (per dag). Nu, 14 mei 2018 gebruik ik ook al enige tijd helemaal geen incontinentiemateriaal meer. Ik kan eigenlijk natuurlijk niet beoordelen hoeveel de chirurgische kwaliteiten van dokter Commelin hebben meegespeeld in mijn snelle herstel. Maar ik heb zeker het gevoel dat hij echt een degelijk vakman is, hij is heel bevlogen en toegewijd aan zijn werk en hij is zeker bijzonder prettig in de communicatie. Dat weerspiegelt zich ook in de staf  die hij om zich heen heeft verzameld. Stuk voor stuk vriendelijke, behulpzame en toegankelijke mensen. En ook als leek kon ik wel zien, dat hij heel netjes had gehecht, dus dat zal binnenin ook wel O.K. geweest zijn. Mijn kinderen zeiden "je gaat toch zeker naar het beste ziekenhuis dan? AMC of zo". Het blijkt dat radicale prostaat ectomie maar in een paar ziekenhuizen verricht wordt, vanwege het concentratie beleid. Lelystad is een van een paar van die plekken. Daardoor heeft iemand als dokter Commelin ook heel veel ervaring, hij doet deze operaties ook al 8 (of 9?) jaar.

Reactie van/namens MC Groep

geplaatst op 18 mei 2018

Wat fijn dat u zo tevreden bent over de behandeling en vakkundigheid van dokter Commelin en dat u zo snel hersteld bent.
Bedankt dat u de moeite heeft genomen om deze reactie te schrijven.

Bent u of werkt u voor MC Zuiderzee? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.