Waardering van Meander Medisch Centrum, locatie Amersfoort - Amersfoort op 24 april 2017

4.0
  • Maag-, Darm- en Leverziekten

Eind 2016 is er een vooronderzoek gedaan naar bloedverlies in de ontlasting. De staf was toen oké, de arts was erg lomp en het deed veel pijn. Ze vond ook dat ik niet zo moest piepen. In januari 2017 zijn er, naar aanleiding daarvan, een aantal poliepen weggehaald wat erg pijnlijk was omdat de pijnstilling niet werkte. Ik kreeg een brief mee waarin stond wat er gebeurd was en dat alles goed was. Op een volgend gesprek bleek toch niet alles in orde en moest er weer ingegrepen worden. Ik wachtte met smart op de brief voor de afspraak. Die kwam niet en ik heb zelf maar gebeld. Daar werd ik werkelijk onbeschoft uitgefoeterd dat ik niet op de afspraak in maart geweest was en dat ik al uit het systeem gehaald was. Ik heb de bewuste brief met de afspraak nooit binnen gekregen. Maar ik mag wel een rekening wegens verzuim betalen. Mocht ik nog willen dan zou ik maanden moeten wachten voor een nieuwe afspraak. Na wat woorden over en weer kon ik binnen 2 weken terecht. De brief met de bevestiging kwam zowaar 2 dagen later binnen. Zonder bijlage, die ik wel nodig had. Weer gebeld om de bijlage, die kreeg ik 2 dagen later. Met een kopie van de afspraak... met een andere tijd erop. Op de dag van de afspraak was ik op tijd aanwezig maar werd ik erg laat naar de zaal van voorbereiding geroepen. Een verpleegster kreeg tot 4 keer toe het infuus niet in mijn arm, waarbij ze ook nog zei dat degene voor mij tegen het plafond aan schoot omdat ze een zenuw raakte. Van de OK waren ze al 3 keer komen kijken of ik al klaar was. Uiteindelijk nam een kordate verpleegster het over en duwde het infuus er er in één keer in. Ze bracht me zelf op een holletje naar de OK. Daar werd ik wel lief ontvangen. De roes werkte niet optimaal maar het was te doen. Er zijn klemmetjes in mijn darm gezet, maar na 2 uur viel er al eentje uit. Gevolg was nabloedingen. Op de uitslaapkamer vroeg de verpleegster (zij was wel lief) of ze me de brief hadden meegegeven met de vervolgafspraak. Nee dus. Ze heeft de brief daarop zelf uitgeprint en aan mij meegegeven. Anders zou ik weer verzuimen en een rekening krijgen. Toen ik opgehaald werd moest ik me afmelden. De mevrouw bij de balie had er geen boodschap aan dat ik nog niet helemaal bij was en foeterde me, in bijzijn van alle wachtenden, uit dat ik me bij haar moest afmelden. Over de verzuimde afspraak waarvan ik de rekening kreeg ben ik nog in conclaaf. De rekening is inmiddels wel on hold gezet. Ik heb zélf de postbezorger gebeld en zij zijn er achterheen gegaan. Volgens hun gps systeem is er rond de datum dat ik volgens het ziekenhuis de brief had moeten krijgen niets bij mij afgeleverd.  Dit loopt nog. Al met al zeer slechte ervaringen. Een fout is menselijk, al is het naar als het je overkomt, maar de houding van veel personeel is ronduit onbeschoft, bot en niet erg menselijk. Tel daarbij de administratie en de nazorg op en je komt uit op een gemiddeld cijfer 4. En als patiënt trek je daarmee helaas altijd aan het kortste eind.

Reactie van/namens Ziekenhuis Meander Medisch Centrum, locatie Amersfoort - Amersfoort

Dank u wel voor uw feedback. We betreuren het zeer dat u niet naar tevredenheid bent behandeld. Ik zou het zeer op prijs stellen om u hierover persoonlijk te spreken omdat we graag willen leren van uw ervaringen. U kunt via het algemene nummer 033-8505050 contact opnemen en vragen naar I. Methorst, teammanager MDL.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Meander Medisch Centrum, locatie Amersfoort? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.