Waardering van Medisch Spectrum Twente (MST), locatie Enschede - Enschede op 23 mei 2020

• N.v.t.

2.7
  • Leukemie
  • Oncologie

In november kreeg ik voor 2 maanden venetoclax mee omdat dit hematologe C van Rooijen beter uitkwam in de Kerstperiode. Daarom vroeg ik in januari of ze voor 3 maanden venetoclax meegaf, zodat ik een tijdje naar mijn vakantieadres in Hongarije kon. Dat mocht op voorwaarde dat ik me maandelijks in Hongarije laat onderzoeken en haar de resultaten toestuur. Door het coronavirus adviseerde C van Rooijen mij om in Hongarije te blijven, omdat het besmettingsgevaar in NL 10x hoger is. Ze stuurde me dit dure medicijn daarom voor 3 maanden extra. Eind juni heb ik weer venetoclax nodig maar nu zegt C van Rooijen dat ze niets meer voelt voor behandeling op afstand, ondanks dat ik me precies aan haar orders heb gehouden. Nu stelt ze me voor de keus te stoppen met de medicatie met het risico dat mijn leukemie terugkomt, terug naar NL te komen met het risico dat ik besmet raakt door mijn verminderde weerstand (als gevolg van die medicatie) of te emigreren naar Hongarije. Ik kan helaas niet kiezen

Reactie van/namens Jonne (afdeling Communicatie MST)

Wat vervelend dat u voor deze keuze bent komen te staan. Ik heb uw beoordeling intern doorgestuurd. ^Jonne

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Medisch Spectrum Twente (MST), locatie Enschede? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.