Waardering van Ommelander Ziekenhuis Groningen, locatie Scheemda - Scheemda op 8 juli 2016

4.5
  • Slagaderverkalking
  • Neurologie

Mijn vader, 87 jaar oud had verschillende aandoeningen, ICD drager en gebruikte vele medicijnen voor zijn hart onoperabele hernia en gebruikte hiervoor morfinepleisters,  prostaatkanker, hiervoor had hij een hormoonkuur. Wij als familie kregen de indruk dat sommige internisten, chirurg, niet altijd goed zijn dossier hadden doorgelezen. Zitten allemaal op hun eigen eilandje. Zo zou hij voor een onderzoek naar het UMCG vanuit het OZG, wij de hele dag wachten op een telefoontje wanneer hij weer terug zou zijn. Na zelf maar eens naar het OZG te hebben gebeld bleek hij nooit naar het UMCG te zijn geweest. Foute communicatie? Ook werden wij voor een familiegesprek bijeengeroepen, waarin werd uitgelegd dat er een grote kans bestond dat mijn vader door een bacterie na onderbeen amputatie niet meer te boven komt. Tijdens het gesprek waar mijn vader ook bij aanwezig was is de arts drie keer gestoord door zijn telefoon en waarbij de kamer uitliep, dit vind ik zeer ernstig als je tijdens een gesprek over leven en dood niet fatsoenlijk de familie te woord kan staan. Mijn vader is op 21 juni overleden, waar wij als familie vrede mee hebben, hij was op, maar de manier hoe hier mee om is gegaan is slecht. Wij als familie zullen niet zo gauw meer naar het OZG gaan, als het om iets ernstigs gaat. Het OZG is een chaotisch ziekenhuis.

Reactie van/namens Ziekenhuis Ommelander Ziekenhuis Groningen, locatie Scheemda - Scheemda

Beste meneer/mevrouw,

wij betreuren uw ervaring met het ziekenhuis. Juist bij dit soort situaties wil het Ommelander Ziekenhuis u goed bij staan. Hier zetten de zorgverleners zich ook voor in.

We komen graag met u in contact om te praten over uw ervaring. Door samen in gesprek te gaan willen wij u een luisterend oor bieden, graag uw verhaal uitgebreider horen en zo leren van uw ervaring.
Dit kunt u doen door contact op te nemen met de Ombudsfunctionaris of de behandelaar.
Voor contactgegevens van de Ombudsfunctionaris verwijs ik u graag naar https://www.ozg.nl/patienten/klachten/ombudsfunctionaris.

Uw waardering op ZorgkaartNederland wordt sowieso ook besproken met de afdeling en de specialisten.
Wij danken u voor het plaatsen van uw persoonlijk ervaring.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ommelander Ziekenhuis Groningen, locatie Scheemda? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.