Waardering van Radboudumc, locatie Dekkerswald - Groesbeek op 28 februari 2019

• N.v.t.

5.7
  • Longaandoeningen
  • Longziekten en tuberculose

In het longcentrum van het Radboudziekenhuis, deels gevestigd in longcentrum Dekkerswald, blijkt geen vrijwillige gastvrouw/gastheer aanwezig die patiënten de weg wijst naar de juiste afdeling/wachtkamer op twee verschillende etages. Dit i.t.t. hetgeen gesuggereerd wordt op het ticket dat ik ontving bij aankomst. Er waren enkel twee baliemedewerkers aanwezig, waarvan een 'buiten dienst' . De dienstdoende baliemedewerker was druk doende met de telefoon. Ik had twee afspraken: een longfunctie onderzoek en een gesprek met de specialist om te uitslag van een CT-scan te vernemen. Spannend dus.Twee keer bleek ik in de verkeerde wachtkamer te zitten. Dat moest ik zelf ontdekken. Ik zag meer mensen die zoekende waren. Samenvatting: zoek het zelf maar uit als je voor de eerste keer komt (met je vragen en zorgen). Ik voelde mij van het kastje naar de muur gestuurd. Longfunctieonderzoek verliep op tijd (zelfs eerder) en duidelijk.De specialist was een aardige man. Helaas te druk met het invullen van de gegevens in de computer om goed contact te maken. Snel-snel, terwijl ik drie kwartier heb moeten wachten.Gelukkig was de uitslag van de CT-scan goed. Dus geen kanker. Maar als gebleken was dat ik wel kanker had, dan betwijfel ik ernstig of de specialist mij met aandacht had kunnen ondersteunen.Advies: - Gastvrouw of gastheer niet enkel op papier, maar ook fysiek, zoals in het Radboud ziekenhuis.- Meer rust inbrengen in gesprek met specialist.Geleerd voor mijzelf: De tijd nemen die ik nodig heb.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Radboudumc, locatie Dekkerswald? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.