Waardering van Rijnstate Arnhem - Arnhem op 21 mei 2019

4.7
  • Maag-, Darm- en Leverziekten

Traject vitalys gastric bypass is goed verzorgt en wordt duidelijke uitleg gegeven die nodig is. Het gaat hier om een opname van mijn moeder op de bariatrische chirurgie afdeling. Vervolgens op de verpleegafdeling bariatrische chirurgie is onze ervaring met de verpleegkundige zorg matig. Er wordt zichtbaar volgens protocol gewerkt en in mijn ogen niet serieus gekeken naar de individuele patiënt waaruit blijkt dat symptomen over het hoofd gezien worden. Klachten van patiënt werden in mijn ogen niet serieus genomen. Patiënt ligt aan de monitor en daardoor heb ik de indruk gekregen dat verpleegkundige minder vaak aan bed langs komen, gehaast of snel weer weg gaan. Terwijl en geen drukke indruk achtergelaten werd want er was ook genoeg tijd om te kletsen onderling. Klachten worden niet serieus genomen, of makkelijk mee omgegaan want “het hoort erbij” weinig gehoor aangegeven. Uit bed gaan en lopen is het belangrijkst. Misselijk /wel of niet eten, lege infuus zakken dat maakt niet zoveel uit. Dit is de indruk die ik ervan gekregen heb. Als het goed met je gaat als patiënt dan kan je dit wel verdragen, gaat het minder goed dan vind ik dat de verpleegkundige daar oog voor moet hebben en niet standaard volgens hebt protocol moet denken of vragen afwimpelen. Dit met gevolg dat patiënt, mijn moeder,  in te zieke toestand naar huis gestuurd werd, waarop thuis ernstige achteruitgang heeft gevolgd. De taak op de afdeling is het beter inschatten, uitleg geven wat te verwachten thuis en zelfs misschien nog eens een arts langs laten komen voor ontslag na deze grote ok’s. Als familie weet je niet wat te verwachten.

Reactie van/namens Rijnstate

geplaatst op 28 mei 2019

Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend dat u deze ervaring heeft gehad in ons ziekenhuis. Als u hierover met ons in gesprek wilt, wil ik u vragen om een klachtenformulier in te vullen: https://www.rijnstate.nl/klachtenformulier. Onze klachtenfunctionaris neemt dan contact met u op. We hopen dat u deze moeite wilt nemen. Uiteraard geven we uw waardering ook door aan de afdeling Chirurgie.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Communicatie

Bent u of werkt u voor Rijnstate Arnhem? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.