Waardering van Rijnstate Arnhem - Arnhem op 6 augustus 2012

2.7

Via een spoedopname in dit ziekenhuis opgenomen met een abces in de borst. Ik mocht niet meer naar huis, kon niks regelen voor onderdak voor mijn hondjes of spullen dus ik moest wel op sterven na dood zijn. Eerst op de spoedeisende afdeling terecht gekomen en de dag daarna naar B6V1. Wat een ongeorganiseerd zootje. Er wordt niet naar je geluisterd, je wordt niet serieus genomen. Elke dag een andere assistent-arts aan je bed. de een zegt dit, de ander dat. Communicatie is er totaal niet. Ik werd onverwacht van infusiemedicatie op tabletten gezet, er was niks gezegd. Ik heb navraag gedaan en heb 3 cverschillende verhalen gekregen waarom dat was. De meest frappante was dat de apotheek dat had beslist omdat ik aan het gestelde maximum dagen voor infuus antibiotica stond. Volgens de verpleging ging de arts daar dan maar mee accoorrd want het recept was al uitgeschreven? Zondags nog een puntie gehad en kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk niet de laatste zou zijn. Dinsdagmorgen kreeg ik te horen dat ze nog 1x bloed zouden prikken en dat ik daarna naar huis kon en anders moest ik terug aan het infuus. Op maandagavond al aangegeven aan de verpleging dat mijn partner internationaal chauffeur is en woensdagmorgen thuis zou komen en als ik dan naar huis mocht kon hij me ophalen zodat ik ook niet alleen zou zijn. Dinsdagmorgen zegt de zaalarts dat ik naar huis kan. Ik leg de situatie uit en krijg als antwoord: het is hier geen hotel. Uiteindelijk vervoer kunnen regelen en naar de apotheek want er was een recept doorgefaxt. Krijg ik daar te horen dat ik mijn medicatie vanaf 5-8 moet gaan innemen, dat was er doorgefaxt. Zelf moeten regelen dat ik voor de tussenliggende dagen ook de antibiotica kreeg. kortom, het is een ongecontreleerde organisatie waarin communicatie en luisteren niet in het woordenboek voorkomen, ze zeggen het nog niet hardop maar je moet in feite gewoon niet zeuren. Zelf er maar achteraan gegaan dat mijn vervolgcontrole, die op 23-8 gepland is, naar voren geschoven is met een tussentijdse controle want als de ene arts zondags zegt dat er waarschijnlijk nog een punctie nodig zal zijn lijkt het mij niet verstandig om 4 weken later pas weer eea na te laten kijken. Kortom, mijn behandeling hier maak ik af maar als er in de toekomst ooit weer eens iets is dan weiger ik naar het Rijnstate te gaan

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Rijnstate Arnhem? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.