Waardering van Sint Maartenskliniek Nijmegen - Ubbergen op 8 juni 2017

7.8
  • Orthopedie

ik ben behandeld voor een operatie enkelatrodese. De operatie, zorg en contact in het ziekenhuis zijn prima verlopen. De nazorg vind ik niet goed. Ik heb nadat ik van alle hulpmiddelen af was veel pijn gehad en daar werd niet goed op geanticipeerd. Ondanks dat ze wel hierdoor een extra ct scan hadden gemaakt, kreeg ik alleen te horen van de orthopeed dat hij zijn werk goed had gedaan. Hij gaf geen adviezen wat nu te doen en zei alleen maar dat ik maar moest kiezen om of naar de pijnpolie te gaan of naar de revalidatie. Daarnaast heb ik nog 2x contact gehad met ziekenhuis om mijn pijnklachten aan te geven die mijn werk enorm belemmeren ik ben namelijk kinderoefentherapeut, maar ook zij gaven geen adviezen wat te doen. Kortom, ik kon 2 maanden wachten om dan bij een revalidatiearts te komen die het ook niet wist dus mij weer doorstuurde naar een voetspecialist ( weer  11/2 maand verder) waar ik niet om had gevraagd en een manueel therapeut die zou kijken wat te kunnen doen omdat ik daar zelf op aandrong. Inmiddels had ik zelf een bevriend manueel therapeut gesproken en die heeft mij op mijn eigen initiatief behandeld. Resultaat zeer goed, kortom...waarom trekt de orthopeed gelijk zijn handen terug als hij zijn werk heeft gedaan en niet nadenkt en meedenkt met de patient welke nazorg geleverd kan worden. Ik had zelf al meerdere keren aangegeven of therapie en/of rust misschien zin kon hebben maar daar werd afgeraden? Kortom, ik ben nu 3 maanden verder en ben blij dat ik iemand heb gevonden maar niet door toedoen van het ziekenhuis. Ik vind dat een slechte zaak en begrijp niet dat er niet een betere samenwerking is tussen de specialisaties. Daarnaast heeft de chirurg Swierstra mijn inziens te weinig vertelt over de toch forse beperkingen zullen zijn. Je kunt mooi zeggen dat van Basten ook deze behandeling heeft gehad en dan denk je als patient he en die loopt en sport weer maar schijn bedriegt want ook ik loop "gewoon' en niemand ziet aan mij welke pijn en beperkingen ik heb. Niet dat ik niet anders kon dan opereren maar maak het plaatje niet mooier voor de patient en geef duidelijk aan welke beperkingen deze operatie kan opleveren zodat je daar rekening mee kan houden.

Reactie van/namens Ziekenhuis Sint Maartenskliniek Nijmegen - Ubbergen

Naast een goede medische behandeling, vinden we een goede nazorg ook belangrijk. Daarom willen we uw ervaring met u bespreken. Zou u contact met onze patiëntcontactpersoon kunnen opnemen? Zij is bereikbaar via e-mail Patientencontactpersoon@maartenskliniek.nl of telefonisch op (024) 365 91 89. Bij voorbaat onze dank.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Maartenskliniek Nijmegen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.