Spaarne Gasthuis, locatie Haarlem-Zuid

Ziekenhuis

Boerhaavelaan 22 2035 RC Haarlem
Deze locatie is onderdeel van Spaarne Gasthuis

Waardering van Spaarne Gasthuis, locatie Haarlem-Zuid - Haarlem op 2 oktober 2017

Specialisme

Orthopedie

Over de polikliniek urologie alleen maar lof, deskundig, werd intern doorverwezen. Bij orthopedie werd mijn partner, man, bij het tweede consult gevraagd hoe het revalideren de afgelopen twee maanden was gegaan, terwijl het mij, vrouw, betrof. Geen sorry. Voor mij desinteresse. Kijkoperatie niet nodig, klachten niet te verhelpen. Inmiddels zes weken geleden naar volle tevredenheid elders een kijkoperatie plus behandeling gehad. Alleen toen ik 's avonds naar huis mocht, ben ik flauwgevallen, lag ik weer op zaal met een dienstdoende arts en verpleging die me met klappen probeerden bij te brengen, na heel veel zoutsuppletie opgeknapt, kon blijven, maar wilde naar huis, met de mededeling naar de huisarts te gaan. Maar ja, daarvoor ben je toch onder behandeling bij de specialist? Begin dit jaar bij interne afspraak gemaakt wegens misselijkheid, duizeligheid, diarree, oogflitsen. Vanwege vroegere afwijkende bloedwaarden opnieuw onderzoeken gedaan. Lees ik dat ik gerustgesteld ben en wat mijn gewicht is, terwijl ik niet eens gewogen ben en ook niet gerustgesteld. Van een onderzoek geen uitslag gekregen, navraag gedaan, terugverwezen naar huisarts, omdat arts niet meer in dienst was met de mededeling dat ik geen contact meer mocht opnemen en dat dat vaste protocol was. Via huisarts weer terugverwezen. Inmiddels gevraagd voor een doorverwijzing naar een academisch ziekenhuis (Al ruim tien jaar controle afspraken gehad in een academisch ziekenhuis vanwege eerdere behandeling en een niet alledaagse diagnose). Voorstel tot eerst aanvullend onderzoek in dit ziekenhuis met de mededeling om collega's hier niet te passeren. Onderzoeken gedaan, niet om gevaagd. Bij laatste contact door een arts wederom aangesproken als meneer, terwijl ik nog als enige in de wachtkamer zat. Blijk van desinteresse? Geen sorry en met een afspraak voor de dietiste op pad gestuurd en mededeling weer terug te gaan naar de huisarts, terwijl er eerder met collega was afgesproken om door te verwijzen als dit aanvullend onderzoek geen klaarheid zou brengen. Hoezo gebrekkige communicatie? Hoezo maar steeds die nadruk op deskundigheid, zo heb ik het niet ervaren.

Reactie van/namens Ziekenhuis Spaarne Gasthuis, locatie Haarlem-Zuid - Haarlem

Wij lezen dat u niet tevreden bent over hoe de communicatie verlopen is. Dat vinden wij erg vervelend. Graag willen wij weten of u uw ervaring in ons ziekenhuis, verder wilt bespreken met de betreffende arts, leidinggevende of klachtencoördinator? Dit is mogelijk via de afdeling patiëntenvoorlichting (023) 224 20 60 of door een mail te sturen naar patientenvoorlichting@spaarnegasthuis.nl

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Spaarne Gasthuis, locatie Haarlem-Zuid? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.