Anna Ziekenhuis, locatie Geldrop

Deze locatie is onderdeel van Anna Ziekenhuis

Waardering van Anna Ziekenhuis, locatie Geldrop - Geldrop op 13 april 2018

Specialisme

Dermatologie

Door langdurig verblijf in het buitenland heb ik helaas een huidaandoening opgelopen, welke volgens internet prima te behandelen zou zijn door een dermatoloog. Afspraak gemaakt met mw JLM van Houtum. Na onderzoek bleek deze huidaandoening met medicatie in pilvorm goed te behandelen. Pillen genomen, voorzorgsmaatregelen gedetailleerd en gestructureerd opgevolgd, evenals mijn partner, welke door mij is besmet. Tot zoverre geen enkele klacht. Na enkele weken (4 weken) gebeld met de afdeling dermatologie, dat de klachten wederom terug waren gekomen. Heb toen om een herhaalrecept gevraagd, daar het middel prima geholpen had en ik nagenoeg klachtenvrij was. Ik werd kort te woord gestaan en mij werd duidelijk gemaakt dat ik geen herhaalrecept zou krijgen. Na enkele weken wederom gebeld, dit ivm het feit dat de klachten bijna onuitstaanbaar werden, mijn nachtrust er dermate onder leed dat ik overdag slechter functioneerde op mijn werk. Tot mijn verbazing werd ik door dienstdoende telefoniste afgesnauwd, met de mededeling dat ik beter moest luisteren en dat er maar een afspraak gemaakt diende te worden met JLM van Houtum. Akkoord gegaan en de afspraak gemaakt. In mijn paramedische omgeving gaan rondvragen, waaruit bleek dat het voorgeschreven middel, zonder uitzondering, Altijd 2x ingenomen diende te worden, dit ivm het achterblijven van eitjes in de huid. Omdat het middel niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar, had ik al 1x €39 moeten betalen. Huisarts en de reguliere apotheek vonden het schandalig dat het medicijn niet 2x was voorgeschreven, ik heb dus €39 weggegooid. Erger nog, mijn partner kreeg de klachten in ergere mate terug. Ook voor haar nieuwe medicatie moeten bestellen, wederom een kuur van 2 behandelingen. €78 voor haar, en een nieuwe kuur van mij (gelukkig via de huisarts, welke geen enkele moeite had om mij wederom dit middel voor te schrijven), ook weer €78. Al met al dus €156 moeten uitgeven, terwijl dit voorkomen had kunnen worden als direct een dubbele kuur was voorgeschreven. Ik zou graag een tegenmoetkoming zien in kosten, daar ik €78 weggegooid heb aan medicatie, welke zinloos is geweest omdat er geen dubbele dosering voorgeschreven is geweest.

Reactie van/namens Dermatoloog Houtum, J.L.M. van - Geldrop

Het spijt me dat u deze ervaring heeft gehad. Graag zou ik het gesprek met u hierover aan gaan als u daarvoor openstaat.
U kunt daarvoor uw contactgegevens achterlaten via patientenvoorlichting@st-anna.nl
Ik hoop van u te horen. Vriendelijke groet Dr. J.L.M. van Houtum

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Anna Ziekenhuis, locatie Geldrop? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.