Waardering van Tergooi, locatie Blaricum - Blaricum op 2 november 2018

• N.v.t.

8.8
  • Gynaecologie en Obstetrie

Ik ben door diverse gynaecologen gezien ivm vaginale afscheiding, - geen bloedverlies noch pijn-, bleek een poliep te hebben in de baarmoeder die verwijderd is door een assistent gynaecoloog. Daarna was de  uitslag: voorstadium van kanker aan het slijmvlies in de baarmoeder. Advies: baarmoeder en eierstokken verwijderen. Dat  was totaal onverwacht want in  95 % van de gevallen is er niets aan de hand. De operatie  gaat 13 november gebeuren door dr. Nynke Huisman. Ik was erg tevreden over het laatste gesprek met haar en heb vertrouwen in de behandeling (laparoscopie) Deze vragenlijst is in zoverre verwarrend dat ik niet weet of ik nu dat laatste gesprek moet beoordelen of  ook de contacten daarvoor. Ik ga  er van uit dat het om het laatste gesprek gaat. Bij mijn eerste gynaecologische onderzoek, voelde ik na afloop een scherpe pijn in mijn vagina. Ik meldde dat meteen en dacht dat het met het onderzoek te maken had. Thuis bleek er een stukje plastic van een dopje of iets dergelijks in te zitten. In een telefonisch nagesprek, vertelde ik dat aan de betreffende gynaecologe. Ze reageerde defensief en zei: dat kan niet...en vervolgens: 'misschien was het een  omhulsel van vaginale tabletten.' Maar die heb ik nooit gebruikt. Ze had zelf synapause crème voorgeschreven. Ik reageerde droog dat ik toch echt niets verzon en er voor die tijd niets van dien aard in mijn vagina zat. Ze bleef volhouden dat het onmogelijk was. Wat me stoorde was haar defensieve gedrag. Mijn man is arts. (Medisch seksuoloog) dat er fouten gemaakt worden weet ik maar al te goed. En het ging om iets kleins en relatief onbelangrijks. Maar het was fijn geweest als ze bv gevraagd had: 'wat vreemd, hoe zag het er uit?' (Ik had het helaas niet bewaard het zag eruit als de capsule van een fles contactlensvloeistof) Het gesprek met de assistent over de ongunstige uitslag, was trouwens goed. Al is zo'n uitslag  een behoorlijke  shock als je die totaal  niet verwacht. Wat het effect van mijn behandeling betreft: behalve over de verwijdering van die poliep kan ik daar op dit moment nog niets over zeggen. Die operatie moet nog komen. Over de verwijdering van de poliep niets dan lof. Iedereen van het verplegend  personeel was even aardig, en competent. Ik kreeg alleen heftige niesbuien direct nadat ik bij kwam en heb dat ook gemeld bij de vervolggesprek over medicatie ivm de naderende operatie. Die niesbuien hebben 2 dagen geduurd. Tijdens het hele voortraject hebben we gemerkt dat op de locatie Hilversum om de haverklap de computers niet goed werkten. (Mijn man was bij alle gesprekken mee omdat ik weet dat je beter met z'n tweeën al die informatie kunt opnemen.) Wat een verspilling van tijd en energie voor al die aardige en geduldige medewerkers!

Reactie van/namens Ziekenhuis Tergooi, locatie Blaricum - Blaricum

Hartelijk dank voor uw uitgebreide toelichting en u de moeite heeft genomen om ons te laten weten hoe wij onze zorg kunnen verbeteren. Uw opmerkingen heb ik gedeeld met de afdeling en uw gynaecoloog. We hopen dat de ingreep goed is verlopen en wensen u veel sterkte. ^MW

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Tergooi, locatie Blaricum? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.