Waardering van Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum op 12 maart 2019 De inzender van deze waardering is geverifieerd

• Amandelontsteking
  • Keel-, Neus en Oorheelkunde

Nadat er was besloten mijn tonsillectomie aan te gaan, kreeg ik al snel een afspraak voor het verder uitwerken van de behandeling. De operatie kon al binnen een paar weken plaatsvinden. Voor mijn gevoel werd er goede voorlichting gegeven over hoe de operatie daar in z'n werk gaat. Op de dag van de behandeling was het mij wat minder helder wat ik moest verwachten. Na anderhalf uur wachten, had ik het gevoel vergeten te zijn, maar dit lag er, op navraag, voornamelijk aan dat de OK klaar moest zijn. Vanaf dit punt ging het snel en werd er door het personeel heldere uitleg gegeven over elke handeling. De verpleegkundigen waren erg vriendelijk en professioneel. Ik herinner me in het bijzonder de ervaren verpleegkundige op de pre-op afdeling die heel betrokken was en de aansturing heel netjes regelde. Er werd meteen gereageerd op elk gebrek aan comfort (ik had het koud...). Ook bij overdracht naar de OK was het personeel heel aardig en zorgzaam. Ik werd voor mijn gevoel persoonlijk begeleid door een hele vriendelijke en betrokken vrouw tot het moment dat ik onder narcose ging. De opvang op de slaapzaal was ook goed. Toen ik wakker was, kreeg ik een waterijsje en kon ik vragen aan een arts of ik naar huis kon (wat ik graag wilde). Achteraf gezien miste ik alleen uitleg over de tijdelijke consequenties van de operatie (verstopping door medicatie, afvallen door weinig kunnen eten, etc). Sommige van deze consequenties zijn op te lossen door snel te beginnen met het drinken van water met Psylliumvezels (tegen verstopping) en zo mogelijk NutriDrink voor een week voor te schrijven.

Reactie van/namens Ziekenhuis Tergooi, locatie Hilversum - Hilversum

geplaatst op 11 april 2019

Fijn dat u zo positief bent over de verleende zorg tijdens de operatie. Uw opmerking over uitleg van tijdelijke consequenties van de operatie neem ik mee.
^WK

Bent u of werkt u voor Tergooi, locatie Hilversum? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.