Waardering van Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) - Assen op 6 augustus 2019

9.3
  • Knievervanging
  • Orthopedie

Vanwege mijn gewicht was mijn huisarts pessimistisch over een eventuele knieoperatie. Doch na een gesprek met de orthopedische arts zijn de voor en nadelen besproken. Ook wat mijn gewicht betreft en de invloed daarmee op de eventuele knieoperatie. Mijn gewicht is ruim 150 kg. Doch de pijn en de positieve reactie van de arts heeft mij doen besluiten om de operatie toch door te voeren. Ik zag erg op tegen de operatie; ik ben nogal een angsthaas, doch de operatie is mij 200% meegevallen en de operatie is volledig geslaagd. Ik ben na 2 dagen al ontslagen uit het ziekenhuis. Hoewel ik op krukken moest lopen kon ik bij thuiskomst al direct traplopen. Na 3 weken had ik de krukken niet meer nodig en kon alweer grasmaaien. Dit was bovenverwachting. Nu 10 weken na de operatie heb ik geen hulpmiddelen meer nodig en heb al de tweede knieoperatie besproken. Dit omdat zowel de linker- als de rechterknie waren en zijn versleten. Alle lof voor de orthopedische arts/chirurg. Als de huisarts niet zo pessimistisch was geweest had ik operatie zeker eerder laten uitvoeren.

Bent u of werkt u voor Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA)? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.