Waardering van ZGT Hengelo - Hengelo op 27 november 2012

5.2

Eind juli werd ik geconfronteerd met borstkanker en zonder er bij na te denken door een huisarts doorverwezen naar de mammapoli van het ZGT. Een eerste gesprek met een chirurg en daarna prima ontvangst op de radiologie. Er volgenden gesprekken met een arts waarin ik geen vertrouwen had en die keer op keer liet blijken niet op de hoogte te zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook kon deze arts niet communiceren en uitleg en voorlichting geven. Zonder uitleg kreeg ik alleen een borstamputatie aangeboden. Het antwoord waarom moet nu nog steeds komen. De vraag of hij mijn type operatie al eerder had gedaan is nog steeds niet beantwoord en ook het aanbieden van een mammaprint was hem onbekend. Gelukkig heb ik gestreden voor borstbesparing maar door in mijn ogen zijn onervarenheid is er wel onnodig veel borst weggenomen. Telkens een andere mammacareverpleegkundige. Kortom een dramatische behandeling die diepe sporen heeft achtergelaten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZGT Hengelo? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.