Waardering van ZZG Herstelcentrum - Groesbeek op 4 september 2019

6.0

Je bemerkt dat de verzorgenden en verpleegkundigen zich inzetten om goede en aandachtige zorg te geven. Maar het is overduidelijk dat ze te maken hebben met een (veel) te hoge werkdruk en dat ze zich binnen de organisatie onvoldoende gehoord voelen. Veel medewerkers op de afdeling sluiten zich daardoor (noodgedwongen) af voor de noden en wensen van de patiënten, want er is immers toch geen tijd om te bieden wat zij nodig hebben c.q. wensen. Soms laten medewerkers hun frustratie blijken over het feit dat er te weinig geld en menskracht is en dat daar naar hun mening geen gehoor voor is bij de leiding. Daarvoor hebben we alle begrip! Nogmaals, dat gebrek aan verzorgend personeel laat zich overduidelijk voelen en we doen een dringend beroep op de leiding van de organisatie om hier een oplossing voor te bieden. De wil is er bij de medewerkers, maar de mogelijkheden zijn er niet om te doen wat ze willen en moeten doen. We zijn goed te spreken over de medicus met wie we te maken hadden: aandachtig en goed luisterend, deskundig en plezierig. Overigens, de medewerkers in het restaurant zijn helaas weinig gastvrij en klantvriendelijk. Een paar keer zijn we zelfs zeer onvriendelijk behandeld. Ook daar in het restaurant kregen we het gevoel dat de medewerkers te veel belast waren en dat ze dat op de cliënten af reageerden. Of hebben zij gewoon weinig idee van gastvrijheid?Een compliment voor de receptionisten, die waren in alle contacten vriendelijk en behulpzaam. En dat gold ook voor de casemanagers van de afdeling.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis ZZG Herstelcentrum - Groesbeek

Beste heer, mevrouw,

Via de zorgkaart hebben wij uw waardering over het ZZG Herstelcentrum ontvangen en wij zijn erg tevreden om te horen dat u te spreken bent over de medicus en de verpleging tijdens uw opname.
Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om een waardering in te vullen en dat u kritisch durft te zijn op bepaalde zaken binnen het herstelcentrum. Het is enorm vervelend om te horen dat u onvriendelijk behandeld bent en daar zou ik ook graag met u over in gesprek gaan zodat we daar ook gericht actie op kunnen ondernemen. Daarnaast zou ik u ook graag spreken over uw persoonlijke ervaring op de afdeling en waar het met name voor u merkbaar was dat er te weinig personeel rondliep.

Indien u open staat voor een gesprek om het een en ander toe te lichten, kunt u contact opnemen met mij.
Ik hoop van u te horen,

Met vriendelijke groet,

Tom Wittenberg
Teamcoach ZZG herstelcentrum
Bereikbaar: ma t/m do 8.00-16.30 uur
Telefoonnummer ZZG Herstelcentrum: 024 - 301 71 11

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZZG Herstelcentrum? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.