Waardering van Anderzorg - Groningen op 21 februari 2021

• N.v.t.

2.8
  • Slokdarmkanker

Anderzorg stopt halverwege het verzekeringsjaar zonder aankondiging met de vergoeding van het middel dat ik al negen jaar slik (en vergoed heb gekregen) i.v.m. een verhoogd risico op kanker. Op herhaalde klachten reageren zij met steeds nieuwe uitvluchten en beweringen die aantoonbaar onwaar zijn. Zij zeggen o.a. dat de verantwoordelijkheid over welk middel gebruikt wordt bij de apotheek ligt; maar in hun volgende brief geven ze zelf aan dat zij de apothekers onder druk zetten. Bij deze verzekering gaat het er kennelijk niet om wat volgens huisarts en apotheek de beste zorg voor iemand is (wat kosten op langere termijn bespaart), maar alleen om het het eigen gewin door zo min mogelijk ziektekosten te vergoeden.

Reactie van/namens Zorgverzekeraar Anderzorg - Groningen

Hallo, ik kan mij voorstellen dat je niet blij bent dat je je vertrouwde middel ineens niet meer krijgt. Dit klinks als ons Preferentiebeleid. Niet wij, maar de apohteek neemt hierin de eindbeslissing. Heb je het met de apohteek besproken? We geven je hier graag meer informatie over. Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. https://www.anderzorg.nl/klantenservice Wat jij het handigste vindt.
Hartelijke groet,
Tessa - Anderzorg

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Anderzorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.