Waardering van Anderzorg - Groningen op 11 september 2014

5.2

De zorgverzekeringspremie is zeer scherp en in eerste instantie leek het me prima om alles via internet af te handelen zoals hier gebruikelijk is. Echter, er zitten wat haken en ogen aan. Ten eerste laat de app waarmee je je declaraties in moet dienen te wensen over. Als je bijvoorbeeld voor 2 kinderen de tandartsfactuur wil indienen (en bij het indienen eerst moet aanklikken voor welk kind het is) en maar 1 factuur van de tandarts hebt (waar onder elkaar de beide kinderen op staan) om als bijlage mee te zenden wordt het al te ingewikkeld voor Anderzorg. Nu blijkt dat ik gewoon op naam van 1 kind de factuur had moeten indienen ook voor het andere kind dus. Tja wie bedenkt dat nou? Ze deden nu ten onrechte net alsof ik dubbel had gedeclareerd (ze betaalden gewoon maar 1x uit) maar in mijn online overzicht stond geregistreerd dat er 2x zou zijn uitbetaald. Dat wilde ik eruit hebben want het was niet zo. Nou, ik heb wel 7x contact moeten opnemen voordat dat eindelijk geregeld werd. Eerst met de chat maar terwijl ik typte werd steeds de chat afgebroken door ze, met de mededeling dat ze niks teruggetypt kregen al een tijdje (2 minuten!) dus dat ik vast weg was. Nee, ik was ijverig mijn verhaal op aan het typen... En nog is het na meerdere malen mailen en uiteindelijk bellen niet helemaal goed geregeld, want er blijft ten onrechte staan dat ik dubbel gedeclareerd heb al is de zogenaamde dubbele uitbetaling weggehaald. Ik vraag me af, als dit al iet kloppend was in de financiële registratie, hoe zit het dan met hun totale financiële administratie, klopt die wel, nou reden voor mij om volgend jaar over te stappen. Ik wil helderheid, overzichtelijkheid, transparantie en alles moet natuurlijk kloppen. Nee ik raad Anderzorg niet aan.

Reactie van/namens Zorgverzekeraar Anderzorg - Groningen

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Ik schrik van de dingen die u beschrijft! U geeft zelf aan ook het één en ander voor ons op papier te zetten.
We zien uw bericht graag tegemoet. Wilt u dit mailen naar social@menzis.nl met een verwijzing naar deze site en uw persoonsgegevens.
We vinden het belangrijk om te horen hoe men zorg ervaart, zeker wanneer het niet naar wens is verlopen.
Ik hoop dat u inmiddels wel
goed hersteld bent van de behandeling!
Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Menzis

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Anderzorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.