Waardering van OHRA - Arnhem op 1 november 2016

7.0

Sinds Ohra met een andere maatschappij in zee is gegaan, vind ik ze helaas niet meer zo goed. Vroeger leverden ze echt kwaliteit en hadden ze goede aanvullende pakketten. Nu bieden ze slechts zeer uitgedunde aanv. (tandarts)pakketten, waarvoor je ook nog een hoge aanv. premie moet betalen ook. Als je iets voorgeschreven krijgt door de specialist, dan maken zij uit of je het vergoed krijgt of niet m.a.w. ze zitten op de stoel van de arts - met alle gevolgen van dien. Mijn zus raakte daardoor in grote moeilijkheden met haar darmziekte. Ze moest maar goedkope medicijnen gaan slikken die haar al niet geholpen hadden, met als gevolg weer zware bloedingen, daardoor weer een coloscopie moeten ondergaan, consulten moeten lopen bij haar specialist, steeds weer andere medicijnen, een boel stress wat die ziekte ook al niet ten goede komt, wat kost dat dan allemaal niet? Uiteindelijk mocht ze dan voor een paar maanden weer op haar oude medicijnen die weken nodig had om haar darmen weer enigszins rustig te krijgen en de bloedingen te doen ophouden. Nu moet ze weer verlenging vragen voor 2017 en dan maar weer afwachten of het verlengd wordt of niet. Zelf kreeg ik na een zware buikoperatie een buikbreukband voorgeschreven door de specialist en kon volgens Ohra ook niet vergoed worden. In overleg met mijn specialist toen maar een correctieslip aangeschaft. Na een klacht werd ik gebeld door Ohra dat ik uit coulance toch die breukband mocht aanschaffen, maar die correctieslip beviel me goed en ik had het geld er al voor uitgegeven, dus afgezien van de aanschaf. Maar waarom zo moeilijk doen? We betalen ons verdikkie blauw aan torenhoge premies en eigen risico! Wat vergoeden ze nu nog wel verdikkie?

Bent u of werkt u voor OHRA? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.