Waardering van ZEKUR - Eindhoven op 27 september 2018

1.0
  • Ooraandoeningen

Ik heb zorg genoten in het buitenland in Egypte, ik had een verstopping in het oor oorsmeer propje. Dit is uitgespoten en een zalfje voor de irritatie. Tot zover zou je zeggen niks aan de hand in Nederland valt dit onder de huisarts zorg en vaak mag de assistent dit gewoon doen gewoon vergoeding in het basis pakket. Echter gaat mijn verzekering Zekur zeggen dat mijn verzekering niet toereikend is voor deze behandeling en ik de kosten maar moet voorschieten. Ik heb een aanvullende reisverzekering maar deze luistert naar eurocross en die zeggen kliniek staat op zwarte lijst en vervolgens willen ook zij niet garant staan. Kortom u zoekt het in Afrika maar zelf uit terwijl je gewoon goed verzekerd bent. Bij thuiskomst de factuur ingediend bij zekur en tot mijn verbazing wordt er gewoon gezegd dat er op de factuur cliniek staat sus ziekenhuis dus is het specialistische medische zorg en dat valt onder je eigen risico dus vergoeden wij wel maar je hebt eigen risico dus vergoeden wij eigenlijk niet. Op mijn vraag als er huisarts boven had gestaan of het dan wel vergoed zou zijn was het antwoordt ja tot twee maal toe zelfs. Ik moest dan maar een nieuwe factuur gaan halen in Egypte?, het is gewoon je reinste onzin als je naar de omschrijving kijkt op de factuur kan iedereen zelfs een leek zien dat het gaat om basis zorg niet acuut niet spoed gewoon zorg die in Nederland vergoed zou worden en waar ik voor verzekerd ben. Ik ben van mening dat zekur de spelregels aan past tijdens het spel en gewoon hun eigen regels maken. Waar ik dus als verzekerde dupe van ben. Zekur neemt niet zijn verantwoording als verzekeraar en is alleen maar op eigen gewin uit. We hebben het hier over een factuur van 200 euro? Die nog steeds niet vergoed is continu maar zeggen we zoeken het uit maar vervolgens niks doen

Reactie van/namens Zorgverzekeraar ZEKUR - Eindhoven

Goedemorgen, bedankt voor de uitgebreide uitleg van de situatie. Mogelijk kunnen we nog iets voor je betekenen. Mochten we je dus nog met deze situatie kunnen helpen, dan doen we dat graag. Benader ons gerust via Facebook, Twitter of chat. Bellen mag natuurlijk ook!
Met vriendelijke groet, Social Media Team ZEKUR

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZEKUR? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.