Waardering over Kappen, J.H., Ziekenhuis Franciscus Gasthuis - Rotterdam op 11 januari 2019

2.3
  • Astma
  • Longziekten en tuberculose

In 2016 werd ik doorverwezen via de huisarts i.v.m. benauwdheid en astma. Mijn eerste indruk was goed: hij komt betrokken over en lijkt op alles een antwoord te weten. Mijn gevoel werd niet bevestigd. Ik werd steeds zieker en zieker omdat ik steeds verschillende pufjes kreeg en vooral véél medicatie kreeg: opgeven moment gebruikte ik 4 verschillende pufjes en een neusspray (ik moest om te twee uren "puffen"). Antibiotica kreeg ik mee als snoepjes. Ideeën werden niet serieus genomen en de (long)onderzoeken heb ik als traumatisch ervaren. Naast astma heb ik, ook schildklieraandoening. Ik gaf meerdere keren aan dat de medicatie impact heeft op deze ziekte en op mijn weerstand. Nadat ik, op de foster na, ben gestopt met de medicatie zonder overlegd met longarts, werd ik stukken beter. Dat ik deze keuze maakte werd niet gewaardeerd door longarts Kappen. Na een jaar stapte  ik over naar een andere longarts die samenwerkte met een internist. Toen bleek ik voor o.a. ventolin allergisch te zijn en dat de antibiotica gebruik zware impact heeft op mijn schilklier/darmen.Door de extreme medicatie gebruik moest ik vaker naar de tandarts: acute wortelontstekingen, 8 gaatjes en tandvlees problemen Mijn vertrouwen in (long)artsen is beschadigd en ben ook bang geworden voor (long)onderzoeken door de ervaringen bij de behandeling van longarst Kappen.

Reactie van/namens Ziekenhuis Franciscus Gasthuis - Rotterdam

geplaatst op 11 januari 2019

Wij vinden het erg vervelend dat u deze ervaring hebt meegemaakt en stellen het daarom op prijs als u hierover contact opneemt met de cliëntvertrouwenspersoon van ons ziekenhuis. Dit kan via telefoonnummer 010 - 461 6701.

Bent u of werkt u voor Kappen, J.H.? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.