Waardering over Pijman, L.R.R., Arbo- en reïntegratiebedrijf ArboNed Alkmaar - Alkmaar op 9 juni 2017

3.3
  • Burn-out

Vreemde man. Werkt volledig onder druk van werkgever. Had vooringenomen standpunten. Ging volledig voorbij aan adviezen van mijn eigen arts. Heeft meerdere malen rechtstreeks met werkgever contacten onderhouden en medische informatie uitgewisseld. Onbetrouwbaar!

Reactie van/namens Pijman, L.R.R.

Ik herken mij niet in het verwijt dat client maakt dat ik volledig werk onder druk van werkgever. Ook niet in het hebben voorgenomen standpunten en uitwisselen van medische informatie. En adviezen van behandelaars worden altijd meegenomen.
Graag aandacht voor onderstaande kanttekeningen:
*Als bedrijfsarts wordt je regelmatig geconfronteerd met arbeidsconflicten. Het hanteren van de STECR richtlijn voor arbeidsconflicten maakt dat het soms moeilijk voor een client te accepteren is dat er geen sprake is van arbeidsongeschiktheid op MEDISCHE gronden, ook al geeft het conflict wel degelijk medische klachten.
*Als bedrijfsarts in fulltime dienstverband zijn er gemiddeld 30 tot 40 spreekuurcontacten per week. Twee negatieve beoordelen over een periode van enkele jaren is nooit prettig, maar mijns inziens niet de juiste weergave. Ik refereer graag naar de regelmatige klant- en clienttevredenheidsonderzoeken die door mijn werkgever worden uitgevoerd. In beide gevallen is er sprake van een bovengemiddelde score.
Dit komt ook als zodanig naar voren in de feedbackvragenlijsten voor klanten en opdrachtgevers als voor clienten, welke zijn uitgezet in verband met de herregistratieverplichtingen als bedrijfsarts. Een korte samengevatte weergave omtrent mijn persoon bij de vraag ‘Wat zijn sterke punten van deze bedrijfsarts’:
-Hij heeft kennis van zaken en mensenkennis
-Hij is tegenover de werkgever én tegenover de werknemer realistisch en duidelijk in zijn adviezen
- communicatief sterk en betrokken en de balans kunnen vinden voor zowel werkgever als werknemer
Al met al voor mij voldoende om bovenstaande kritiek te pareren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pijman, L.R.R.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.