Waardering over Hillebrand, F.A., Ziekenhuis Ziekenhuis Rivierenland - Tiel op 2 augustus 2012

6.5

Wat ik zie is een arts die zijn leesbril ophoudt, ook als hij zijn medewerkers spreekt en zich aan mij voorstelt. Mijn eerste indruk dus: vind hij lezen belangrijker dan te kijken wie ik ben? Ook tijdens ons kort gesprek praat hij terwijl hij in zijn papieren kijkt. Kijkt niet naar mij op. Ik constateer zo langzamerhand dat in het streek ziekenhuis Tiel, in vergelijking met andere ziekenhuizen, de houding van de specialisten arrogant is. Ik word niet gezien als mens, die iets aan zijn hart heeft, maar als een wezen, waarbinnen een of ander lichaamsonderdeel niet goed werkt, in dit geval 'het' hart, niet mijn hart. Om aandacht te krijgen vraag ik of hij in een maatschap werkt. Dat is inderdaad het geval. Dus ik wordt alert: geen onnodige behandeling om zijn omzet op te schroeven. Hij vraagt mij om een lijstje van mijn medicijnen. Ik raak geirriteerd, want ik heb al 100 keer opgegeven welke medicijnen ik gebruik aan diverse specialisten. hier wreekt zich de maatschapconstructie! Er bestaat dus helemaal geen Ziekenhuisorganisatie; er bestaan winkeltjes, maatschappen geheten die in een groot gebouw zitten en zich als koninkrijkjes manifesteren. Hillebrand geeft mij zelf verzekerd zijn diagnose; die is veel concreter en positiever dan die van zijn collega's! Op mijn vraag hoe dat kan, krijg ik geen duidelijk antwoord. Aan het eind van het gesprek zegt hij iets over de volgende afspraak; ik krijg bericht. Op mijn opmerking dat je in het St. Antonius zelf online afspraken kunt maken, reageert hij eigenlijk niet. Hij wend zich tot een medewerker; met zijn leesbril op. Ik zie haar afkeurend kijken,

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Hillebrand, F.A.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.