Waardering over Rittersma, Z.H., Ziekenhuis UMC Utrecht, locatie Heidelberglaan - Utrecht op 15 juli 2019

• N.v.t.

3.0

Op 3Juni jl katheterisatie ondergaan i.c.m de Acetylcholinetest (test voor vaatkrampen/spasme) Deze test vereist alle alertheid v d desbetreffende cardioloog en rest v het team. Zodra hier sprake is van spasme dient hier adequaat op gereageerd te worden. Het is duidelijk dat bij mij hierover te licht gedacht is. Gevolg ventrikel fibrilleren/een hartstilstand. Eerste dagen/tot zelfs weken erna ben ik overmand door extra nare bijkomende klachten. Die nog steeds niet helemaal weg zijn. Dat was op dat moment het belangrijkste. Maar ergens v binnen speelde al enorme rot gevoelens m.b.t het hele reilen en zeilen v dit geheel. Contact opgenomen met de HCK . Verpleegkundige en de desbetreffende cardioloog gesproken. Voor een onprettig klein stukje wat niet de boventoon voert excuses gemaakt. En voor de rest deed ze dit niet, gaf me gelijk maar had al excuses gemaakt. Nou nee sorry daar denk ik heel anders over. Ik krijg verder geen enkele terug koppeling van hoe/wat hier verder mee om gegaan wordt. Mijn enige doel is dat er van geleerd is, en bij andere patiënten in het vervolg zorgvuldig mee om gegaan wordt. Ook op ander vlak richting mijn naaste is o.a. de info van het gebeuren in het UMC Utrecht afdeling HCK op een aparte manier overgebracht. Bij het bijkomen heb ik het een en ander mee gekregen, o.a  dat schept voor mezelf zeker duidelijkheid over het geheel! Wel zeer jammer dat de arts zelf alle info beperkt houd. Ook medisch vlak blijft mensen werk maar blijf wel eerlijk en persoonlijk naar patiënten. Dat heb ik hier enorm gemist!

Reactie van/namens Ziekenhuis UMC Utrecht, locatie Heidelberglaan - Utrecht

Geachte heer/mevrouw,

Wij vinden het heel vervelend dat u uw behandeling in ons ziekenhuis negatief hebt ervaren. Wij vinden dat dit niet mag gebeuren en zouden daarom graag met u in contact komen om uw ervaringen te bespreken. Daar kunnen wij van leren. Als u wilt, dan bellen wij u persoonlijk op. Mail dan uw telefoonnummer naar info@umcutrecht.nl.

Tenslotte kunt u uw ervaring ook altijd bespreken met onze klachtenbemiddelaars. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 088 755 6208.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Rittersma, Z.H.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.