Waardering over Westerterp, M., Ziekenhuis HMC Westeinde - Den Haag op 28 maart 2019

• Darmkanker
  • Chirurgie (Heelkunde)

In mei 2018 is bij controle een tumor geconstateerd. Mw. Westerterp, oncologisch chirurg in HMC Antoniushove heeft zich via multidisciplinair overleg laten informeren over eerdere operaties bij mij en aard, lokatie tumor en over de voorgestelde behandeling. In juni met mevrouw Westerterp en familie ruimte voor overleg over voorgestelde behandeling, hierbij begrip voor mijn wensen, laparoscopie (minimaal invasieve werkzaamheden in mijn buik)  en besparend opereren (behoud functionaliteit darm). Zeer kundige uitleg over doorbloeding. Onderzoek ter plaatse door Mw. Westerterp , dank u, leverde op dat operatie met behoud functie denkbaar was: darm bleek langer dan eerder beschreven bij overleg. Realistische voorstelling laparoscopie versus complexe behandeling in relatie tot verleden. Second opinion traject bespreekbaar gemaakt. Behandeling onder voorbehoud gepland. Uiteindelijk heeft second opinion traject mij een voorgestelde behandeling opgeleverd in het AVL plus een revolutionaire immuuntherapie (2e fase onderzoek) in het AVL, door de professionele opstelling van Mw. Westerterp. Deze laatste behandeling biedt mij en vergelijkbare patiënten hoop voor een behandeling zonder operaties in de toekomst. Dr. M. Westerterp heeft met veel inlevingsvermogen  en steun voor familie en met veel ambitie deze behandeling mede mogelijk gemaakt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Westerterp, M.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.