Dermatoloog Genders, R.E.

Dermatoloog

Waardering over Genders, R.E., Ziekenhuis Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), hoofdlocatie - Leiden op 6 maart 2018

Huidkanker

Specialisme

Dermatologie

Na de diagnose Basaalcelcarcinoom in het Alrijne ZH Leiden in 2007 was ik al op mijn hoede op verdachte plekjes rond mijn neus. Deze vorm van huidkanker kon worden verwijderd via een operatie in het Alrijne ZH zelf. Maar toe zij in 2016 opnieuw huidkanker constateerde in de vorm van een plaveiselcarcinoom werd ik door verwezen naar dr.Genders in het LUMC. Zij konden een zogenaamde Mohs behandeling uitvoeren op mijn neus.De ontvangst stelde mij al gerust en ik werd vooraf uitgebreide geinformeerd. Samen met nog 3 andere patienten wachtte ik mijn beurt af. De ingreep goed te doen en de uitleg was goed en uitgebreid. De tumor werd zo precies mogelijk verwijderd en er werd rekening gehouden dat de snijranden niet schoon zouden zijn. Dan was er een eventuele 2 ingreep op dezelfde dag noodzakelijk. Na de ingreep blijft de wond tijdelijk open totdat het lab aangeeft of de snijranden schoon zijn. Zijn ze schoon, dan wordt een uurtje later de wond perfect gesloten via plastisch chirurgische handelingen (dr. Genders & collegae) hebben vakwerk geleverd). Indien de snijranden niet schoon zijn, wordt nogmaals een stukje huid verwijderd. Ik had geluk en na 1 keer kon de wond worden gesloten. Dat ging perfect. De 3 artsen waren deskundig, rustig, goed informerend en het werd zelfs gezellig door kookrecepten werden doorgenomen en goede restaurants te besproken. Na afloop kreeg ik uitgebreide nazorg en na 2 weken werden de hechtingen verwijderd en het resultaat besproken. Tevens werd een nazorgplan besproken.Als huidkanker wordt geconstateerd schrik je enorm! Maar de goede en deskundige zorg van dr. Genders en zijn collegae in het LUMC kan ik iedereen aanraden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Genders, R.E.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.