Waardering over Boogaard, J.J.M. van den, Huisartsenpraktijk Gezondheidscentrum Dolium, Huisartsenpraktijk J.J.M. van den Boogaard - Eersel op 21 februari 2017

8.8

Samenvatting: Van den Boogaard is zeer aardige arts hij luistert goed en neemt de tijd voor je. Hij zegt waar het op staat en weet dit op de juiste manier over te brengen. Van den Boogaard zal ook alleen medicatie uitschrijven als dit echt nodig is. Inleiding: Deze inleiding is gebaseerd op 25-35 jaar ervaring bij Van den Boogaard, als behandelend huisarts van mijzelf maar ook van de 1ste - 3de familiegraad. Ik kom jaarlijks meerdere malen bij de Van den Boogaard, hierdoor ben ik misschien ook geen 'nummertje' meer. Dorpsdokter: Van den Boogaard is voor mij echt een typische dorpsdokter, hij kent mij persoonlijk en zou mij in Amsterdam herkennen en een praatje maken. Bijkomend voordeel is dat van den Boogaard ook mijn familie in het dossier heeft. Afspraken (Eigen praktijk): Toen Van den Boogaard nog een eigen praktijk had was ik nog te jong om zelf een afspraak te maken. Ik weet wel dat doordat er maar één doktersassistent zat er nooit problemen zijn geweest met snelle afspraken. Ook de wachttijden vielen doorgaans mee.[1] Gebaseerd op het feit dat ik dit op iets latere leeftijd wel besefte. Afspraken (Samenvoeging tot huisartsenpost): Helaas is de praktijk enkele jaren geleden samengevoegd in een grote praktijk en sindsdien is het verschrikkelijk. Afspraken kunnen alleen tussen 08:00 en 10:00, bel je na deze tijd op dan is mijn ervaring dat enkele assistenten dit op een negatieve manier laten merken al dan niet op verbale als non-verbale manier. Als ik aangeef dat het voor bepaalde beroepsgroepen [2] lastig is om specifiek in de ochtend een afspraak te plannen, is dat vaak nog wel mogelijk. Ik vind het jammer dat ze dit niet ruimer hebben opgezet of in meerdere tijdvakken hebben verdeeld, tot 17:00 zijn er immers assistentes aanwezig. Er is wel mogelijkheid om een afspraak te maken via de mail echter is er dan alleen ruimte op een vrijdagmiddag tussen 14:30 en 16:00. Recepten kunnen echter wel 24/7 doorgebeld worden via een receptenlijn, voor 15:00 besteld is volgende werkdag besteld. [1] Van den Boogaard heeft in vergelijking met de andere huisartsen meer uitloop. [2] Hulpdiensten / Int. chauffeur / Night-delivery koerier. Luisteren: Van den Boogaard luistert altijd zeer goed en neemt ook echt de tijd voor je. Dat kan vervelend zijn als je in de wachtkamer zit, maar is zeer prettig als je er zelf zit. Hij laat je altijd uitpraten en kijkt je aan, dit laatste vind ik bij sommige artsen nog wel eens tekort schieten. Grappig detail: Tijdens het luisteren zit hij overigens doorgaans wel met een pen in zijn mond, omdat hij niet stil kan zitten.Omgang medewerkers: Waardering gaat over Van den Boogaard daarom een 9, hij kan soms wat te direct overkomen. Overig personeel krijgt van mij een 6,5 dit omdat ik de meeste assistenten niet prettig vind overkomen tijdens het baliewerk, behandelingen ervaar ik doorgaans als prima. Informatie: Van den Boogaard geeft na het luisteren duidelijk aan wat zijn bevinden zijn en stelt hierop de juiste vragen. De familie kennis wordt hier ook bij betrokken, zonder daar zelf wat over te moeten vertellen. Bij het voorschrijven van nieuwe medicatie communiceert hij duidelijk en kort wat de aandachtspunten zijn en of er aandachtspunten zijn m.b.t gedrag i.c.m andere medicatie. Dit laatste zou normaal moeten zijn, uit eigen expertise kan ik vertellen dat het regelmatig is voorgekomen dat de apotheek een specialist moet bellen omdat de combinatie tussen medicamenten niet verantwoord zijn ondanks dat het controleren van de gespecificeerde medicatielijst. Bij van den Boogaard is mij dit eenmalig overkomen, al kun je niet spreken van niet te combineren medicatie. CZ wisselt regelmatig van fabrikant, de medicatie had dezelfde werkende materie, enkel de bij materie werkten niet samen. Van den Boogaard heeft na kort overleg de originele medicatie voorgeschreven. Accomodatie: In vergelijking met waar Van den Boogaard in het verleden zijn praktijk had gevestigd, net buiten de dorpskern aan de rand van een bebost gebied. Wat het gevoel van rust en privacy bood. Is Van den Boogaard nu gehuisvest op een relatief nieuw verzorgings- en gezondheidsvoorziening. Dat is voorzien van zorgwoningen, aanleunwoningen en een tweetal meerlaagse gebouwen, beide voorzien van een parkeergarage. Persoonlijk ervaar ik zowel de apotheek als de huisartsenpraktijk als overvol. De apotheek heeft ramen, hierdoor lijkt het ruimer. De wachtkamer zit tussen meerdere ruimtes in en heeft geen zicht naar buiten, door de vele stoelen komt het benauwd over.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Boogaard, J.J.M. van den? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.