Waardering over Kreulen, S., Huisartsenpraktijk Dokterspost Hoek, apotheekhoudende huisartsenpraktijk - Hoek op 10 januari 2017

4.5
  • Bronchiëctasieën

Mevrouw Kreulen voert haar medisch onderzoek professioneel en empathisch uit, maar faalt volkomen in de administratieve taken die bij haar functie horen. In Zeeuws-Vlaanderen wonen meer en meer mensen die hun brood in België verdienen. Enderzijds Nederlanders, anderzijds Vlamingen die in de region zijn gaan wonen. In België wordt bij ziekte een attest geëist waarop een begindatum en een einddatum van het ziekteverzuim wordt vermeld. Indien het niet conform de wetten in België is ingevuld, wordt het verzuim als onwettige afwezigheid beschouwd met als gevolg een aantal narigheden en inkomensverlies of zelfs jobverlies. Mevrouw Kreulen weigerde een einddatum in te vullen. Zij noteerde zelfs "onbekend" als einddatum. Uitleg en lang aandringen hielpen niet. Als gevolg daarvan ben ik een dag onwettig afwezig op mijn werk en moet ik vanaf morgen met een bronchitis het werk hervatten. Ik werk in Brussel, waardoor een werkdag van 5h30 tot 18h00 duurt, reistijd inbegrepen. Bovendien bestaat mijn werk uitsluitend uit het beantwoorden van telefonische oproepen. Dat terwijl mevrouw Kreulen de ziekte heeft vastgesteld en terwijl elke arts, chirurgen inbegrepen van gans België en de overgrote meerderheid van de artsen aan de Nederlandse kant van de grens met België die attesten wel invullen. De tweede arts die ik consulteerde noemde mervrouw Kreulens weigering "onbegrijpelijk".

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Kreulen, S.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.