Waardering over Ozdemir, Y., Huisartsenpraktijk Huisartsenpraktijk Loopuytpark - Julianadorp op 9 mei 2018

3.5
  • Neurologische aandoeningen

Ten eerste, ik kom al 18 jaar bij deze praktijk. Op zich allemaal prima. Maar ik loop al langer dan 20 jaar met neurologische klachten van kwaad tot erger. Door Losec capsules te moeten slikken om mijn maagzuur onder controle te houden vanwege een middenrifbreuk, is mijn B12 opname danig beschadig ruim 20 jaar geleden. Daarbij dus allemaal vage klachten. Destijds naar een neuroloog geweest om een Hersenscan te laten maken om MS uit te kunnen sluiten. Dat bleek het gelukkig niet te zijn. Mijn Neuroloog stuurde mij weer naar huis met de boodschap, er is niets te zien dus niks aan de hand. Leer er maar mee leven. Vervolgens nog meer jaren met steeds erger wordende klachten gelopen. In 2010 na 7 IUI benandelingen niet zwanger geraakt maar uiteindelijk tijdens de IVF behandeling wel zwanger geraakt. Na een zeer gecompliceerde zwangerschap met hoge bloeddruk, zwangerschapssuiker, en een kind in stuitligging uiteindelijk d.m.v. een keizersnede bevallen. Door de zwangerschapssuiker moest ik tijdens de zwangerschap Metformine slikken. Metformine staat erom bekend dat dit de opname van B12 kan blokkeren. En dus idd na de bevalling, maar niet herstellen. Steeds moe blijven en alle neurologische klachten worden steeds erger. Keer op keer naar huisarts. Bloed checken tja niks aan de hand. B12 is Laag normaal ! Maar laag normaal kan juist al die klachten al veroorzaken. Bij klachten en een laag normaal B12 niveau moet er meteen een behandeling d.m.v. B12 injecties volgen voor tenminste 2 jaar. Het enige waar mijn huisarts aan vast houdt is het enige antwoord wat ik krijg. Ik hou me aan de richtlijn. Verder komt er werkelijk niets zinnigs uit. Behalve, ik geloof niet in die B12 sprookjes. Het is denk ik een psychisch probleem. Ja verder weet ik er niet zoveel van. Pfff. Vervolgens heb ik haar eindelijk zover dat ze me doorverwijst naar een internist die er wel verstand van heeft. Waar ik direct een behandelplan krijg en direct alles mee naar huis krijg. Ampullen B12 en alles wat er bij hoort om te injecteren. Met de brief van de internist en het behandelplan en een map met info die ik voor haar had uitgeprint omdat ze zei dat ze niet veel verstand had van de B12 problematiek. Zat ze me een beetje moeizaam aan te kijken. En kwam er weer uit ja ik hou me aan de richtlijn. Stap eens van je richtlijn af en kijk eens wat verder dan de richtlijn. Ik wordt hier enorm verdrietig van en heb het gevoel dat ik tegen een betonnen muur aan praat. Hoe begripvol en lief ze ook is. Voor wat dit probleem betreft ben ik erg verdrietig dat ik niet de steun vind die ik bij mijn huisarts zou moeten krijgen. Ook zij had gewoon kunnen beginnen met 2 injecties per week voor minimaal 2 jaar. Nu moet ik speciaal naar een specialist in Amsterdam. Om daar Ampullen die 77ct kosten te krijgen van een internist. Terwijl dat ook zeer veel goedkoper kan via de Huisarts. Waarom wordt er niet geluisterd en gereageerd? Ik heb het opgegeven om nog met haar over mijn klachten of behandeling in gesprek te gaan. Het heeft totaal geen zin. Zo jammer.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ozdemir, Y.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.