Waardering over Wichers, N., Huisartsenpraktijk Huisartsenpraktijk N. Wichers - Groningen op 23 augustus 2019

1.7

Ik was door omstandigheden eerder door mijn medicijnen heen dan normaal. Het betreft hier alprazolam. Een middel waarvan ik weet hoe ik erop reageer. Ik kreeg geen nieuwe voorgeschreven want ik moest nog voor een week hebben volgens haar en de statuten. Ze heeft me daardoor dus een week op "cold turkey" gezet. Wat ik ook zei, ik kon wachten tot vrijdag want dan klopte het weer volgens de regels en kon ik nieuwe krijgen. Een overbruggingsdosis was niet aan de orde. Ze wil niet bekend staan als makkelijke medicijnverstrekker van dit soort medicijnen  maar wilde wel diazepam voorschrijven, een middel uit dezelfde groep nota bene. Ik reageerde hier niet goed op en gaf dat ook aan maar ik kon blijven wachten tot vrijdag. Geen dag eerder. Geen overbruggingsdosis. Viel allemaal wel mee volgens haar.Ik voelde geen vertrouwen in mij en in mijn gebruik in het middel. Geen menselijkheid of begrip. Ik kon de deur uitgaan met " succes".Ook deed ze eeg moeilijk over of ze het wel of niet voor kon schrijven met codering zodat het door de verzekering vergoed kon worden. Ze verwees me daardoor door naar een osychiater om vast te laten stellen of dit medicijn wel de juiste voor mij was. Een dag later belde ze me om te zeggen dat zij de psych al had gebeld en wist mij dus ye zeggen dat ik dit niet vergoed kreeg en het voor mij niet noodzakelijk was. Ik heb de psych nooit gezien dus snelle conclusie. Deze dokter gaat uit van zichzelf en regels maar waar is de menselijkheid, het meedenken. Ik ben er weg.

Bent u of werkt u voor Wichers, N.? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.