Waardering over Boer, J.M.M. de, Ziekenhuis Rijnstate Arnhem - Arnhem op 14 maart 2019

• Interne geneeskunde

Internist De Boer heeft een paar jaar geleden diagnose multinodair struma gesteld, knobbels in mijn schildklier. Een knobbel was heel groot en zat echt in de weg. Als die verder zou groeien zou die ook uiteindelijk tegen mijn luchtpijp gaan drukken.Dokter De Boer heeft toen een nieuw soort behandeling voorgesteld: Radiofrequente Ablatie, oftewel, met een naald in de grote knobbel prikken en daar pulsjes geven met radiostraling zodat de knobbel gaat verschrompelen. Daardoor was geen operatie nodig. De behandeling heeft mijn knobbel veel kleiner gemaakt. Er bleef nog wel een kleiner knobbeltje zitten. Het meeste effect kwam het eerste half jaar na de ingreep. De ingreep zelf zou gedaan worden door dokter Van Bon. Ik meen dat uiteindelijk iemand anders de ingreep heeft verricht, maar dat weet ik niet meer zeker, omdat ik het toen spannend vond heb ik dat gek genoeg helemaal niet onthouden. Het deed geen zeer. Ik werd plaatselijk verdoofd in mijn hals. Daarna kon je de RF naald wel voelen maar dat deed geen zeer. Je kon ook mee kijken op de echo tijdens de ingreep. Omdat zingen voor mij erg belangrijk is, heb ik de dokter van de ingreep op het hart gedrukt zo ver mogelijk met de naald bij mijn stembanden weg te blijven. Dat gebeurde. Invloed van de ingreep op de stembanden was namelijk een van de (verhoudingsgewijs kleinere dan bij operatie) risico's van deze behandeling. Ik heb sindsdien controle-echo's gehad en de knobbel blijft zoals die is. Ik ben een tevreden en dankbare patiënt. Jammer dat de aandoening er niet bij staat... Ik zou mijn ervaring er graag aan linken.

Reactie van/namens Rijnstate

geplaatst op 14 maart 2019

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt dat u de moeite neemt om uw ervaring in ons ziekenhuis op deze website te plaatsen. Dat stellen we zeer op prijs. Wat fijn dat u zo tevreden bent over uw behandeling door dokter De Boer. We geven uw compliment zeker aan hem door.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Communicatie

Bent u of werkt u voor Boer, J.M.M. de? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.