Waardering over Jansen, H.J., Ziekenhuis Jeroen Bosch Ziekenhuis - 's-Hertogenbosch op 18 juni 2012

5.5

De arts legt duidelijk en gemotiveerd uit wat in zijn ogen de oorzaak is en luistert goed. Hij neemt de tijd voor je en dat is erg prettig. Jonge vent. Je wordt goed en duidelijk geinformeerd en hij komt stapsgewijs tot een advies. Het maken van een afspraak moet via de huisarts en er is een forse wachttijd. Verplaatsen is niet aan te raden (wordt je telefonisch duidelijk gemaakt) "want dan duurt het nog langer". De schriftelijke (!) uitnodiging van de afdeling is dramatisch. Onduidelijk, overbodige vragen, standaard, gevoelloos. De bewegwijzering in het ziekenhuis is slecht. Het ondersteunend personeel geeft je constant het gevoel dat je er voor hen bent. Met kritiek kan men absoluut niet om gaan. Dat is "lastig". Er is ook geen klachtenbus/ideeenbus. Van behandeling en verplegend personeel is nog geen sprake.

Reactie van/namens Jansen, H.J.

Wij betreuren het dat een aantal zaken in ons ziekenhuis door u als slecht zijn ervaren . De lange wachttijden op dit moment hebben te maken met een beperkte capaciteit bij de MaagDarmLever-artsen, waardoor deze patiënten ook naar algemeen internisten worden verwezen. Het probleem heeft onze aandacht, er is echter nog geen oplossing voorhanden.
Wij zullen naar aanleiding van uw reactie deze (standaard) uitnodigingsbrief opnieuw bekijken. Ook de bewegwijzering in ons nieuwe gebouw heeft nog steeds onze aandacht. Heeft u wat dit betreft concrete suggesties dan zijn deze uiteraard van harte welkom. Met klachten of suggesties kunt u altijd terecht bij bureau Patientencommunicatie of de klachtenfunctionaris (aan de Boulevard van het ziekenhuis). Of u kunt ze ook via de website ( www.jbz.nl ) of telefonisch doorgeven.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Jansen, H.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.