Waardering over Kooy, A., Ziekenhuis Treant Zorggroep, Ziekenhuislocatie Bethesda - Hoogeveen op 20 december 2016

• Hart- en vaatziekten
  • Interne geneeskunde

Een dokter die bijna altijd uit het programma loopt. De reden is dat hij alle tijd heeft voor z’n patiënten. Wat ik in hem waardeer, dat hij keer op keer op zoek gaat naar de mogelijkheden die de kwaliteit van leven niet verslechteren. Het is juist voor hem bespreekbaar deze grenzen zelf aan te geven. Altijd weer op zoek naar nieuwe mogelijkheden, zelfs na vele jaren patiënt te zijn, maakt dat hij “nieuwe” medicatie voor schrijft. Zich bij de zorgverzekeraar hard maakt om de (deel van de) kosten vergoed te krijgen. In de controle die daar op volgt er dicht op zit en telefonisch of face to face prettig contact maakt. Echter kan ook professioneel z’n verantwoordelijkheid nemen en me toe spreken over gedrag en leefstijl. Ik zie hem als dokter en innovator/ontwikkelaar in de sterk veranderende zorg wereld. Hij “vreet” zich in, in complexe problematiek en kan volhouden. Nog een beetje meer in het programma lopen, maar dat weerhoud mij er niet van deze dokter bij anderen aan te raden als een plezierig en vooral ook deskundig mens.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Kooy, A.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.