Waardering over Potter van Loon, B.J., Ziekenhuis OLVG, locatie West - Amsterdam op 7 juni 2011

6.7

Bovenstaande beoordelingen zijn voldoende, maar wat de arts betreft zal ik zeggen: heeft een cursus sociale vh. nodig. Als dochter ga ik af en toe als tolk mee met mijn vader naar de poli. Zodra wij de behandelkamer binnen stappen, begint de dokter een dialoog met zijn computer. Allereerst zoekt hij patientinfo op om zijn geheugen op te frissen (dat moet toch van tevoren?). En als er iets gewijzigd moet worden, duurt het nog langer, maar wij wachten altijd beleefd en geduldig. Vervolgens is er 8 minuten voorbij en begint pas de consult. Hierbij mag de patient geen tot weinig vragen stellen. De antwoorden zijn kort en er mag geen vervolgvragen worden gesteld. En als dat wel gebeurd of je bent nog amper klaar met vertalen, wordt je letterlijk weggejaagd met de volgende woorden: 'ik heb nog andere patienten die wachten'. Dit is al tot 3 x gebeurd en ik vraag me af wat zijn probleem is? Heb 1 x gezien dat deze dokter aardig deed, dat was tegen een patient (een bekende) in een volle wachtkamer koetjes en kalfjes pratend. Wij (de andere patienten) wachten daar toch ook op? Heb je ons horen zeggen: 'u hebt nog andere patienten die op u wachten? Zelf heb ik jaren in de gezondheidzorg gewerkt en ik weet dat iedereen weinig tijd en het enorm druk heeft, maar gezondheidzorg is werken met mensen (zieke), dus geduld en een stukje menselijkheid is op zijn plaats.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Potter van Loon, B.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.