Waardering over Rees, B.P. van, Ziekenhuis Tjongerschans - Heerenveen op 20 juni 2016

4.8
  • ME
  • Interne geneeskunde

Ik trof dr Van Rees op een slechte dag. Zijn spreekuur was behoorlijk uitgelopen en hij kwam enigszins gestrest over. Ik ben in veel ziekenhuizen in NL geweest (ook in buitenland) maar het eerste consult bij deze specialist was zeer bijzonder. Hij vindt het normaal dat een patient haar verhaal moet doen (in mijn geval na jarenlang met klachten rondgelopen te hebben) en daarbij tegen de achterkant van een computer aankijkt terwijl hij gelijk al tikkend het verslag vastlegt. Even 2 minuten face-to-face je verhaal doen is er niet bij. Mijn -overigens op nette wijze geformuleerde vraag of het mogelijk was eerst een paar minuten 'gewoon' elkaar te spreken- viel niet helemaal in goede aarde. Misschien ben ik één van de weinige patiënten die hier moeite mee heeft, of ben ik gewoon te assertief?Daarnaast had hij op basis van mijn dossier binnen 10 minuten (!) zijn oordeel klaar (nog voor hij ook maar de uitslag van welk onderzoek dan ook binnen had) over mijn brede scala aan klachten (waaronder hartklachten die twee keer tot opname hartbewaking leidden) en gaf aan dat als er nu niets uit zou komen, alleen nog psychische hulp als optie over bleef (?!) Inmiddels zijn er een paar maanden verstreken en zijn collega-specialisten (oa longarts) hebben wel degelijk lichamelijke oorzaken voor mijn klachten gevonden.Het zal duidelijk zijn dat ik niet meer voor behandeling van deze internist in aanmerking wil komen.

Reactie van/namens Ziekenhuis Tjongerschans - Heerenveen

Uw bezoek aan ons ziekenhuis is anders verlopen dan u had verwacht of gewenst. Omdat wij u graag zo goed mogelijk van dienst willen zijn, komen we hierover graag in contact met u. U kunt hiervoor contact opnemen met de ombudsfunctionaris via: ombudsfunctionaris@tjongerschans.nl.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Rees, B.P. van? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.