Internist Timmers, G.J.

Man
Specialisme
Hematologie
Er zijn 18 waarderingen Waarderen

Waardering over Timmers, G.J., Ziekenhuis Ziekenhuis Amstelland - Amstelveen op 11 augustus 2016

Specialisme

Interne geneeskunde

Dr. Timmers is een fijne man om als dokter te hebben. Hij is hartelijk en hij wekt vertrouwen omdat hij een boodschap niet mooier maakt dan hij is maar wat hij vertelt doet hij met veel begrip voor zijn patiënt. Hij is betrouwbaar want hij komt zijn afspraken na. Voor zover ik het nu kan beoordelen is hij kundig en heeft goede contacten met specialisten in andere ziekenhuizen zoals de VU. Toelichting op bovenstaande samenvatting: Zo snel mogelijk een afspraak maken met een internist, mijn vakantie uitstellen, waarschijnlijk een beenmergpunctie. Dat waren geen geruststellende opmerkingen die ik van mijn huisarts te horen kreeg. Mijn eerste vraag aan dr. Timmers was dan ook of hij mij de waarheid over de ziekte zou zeggen. Ook als het erg zou zijn. Dat hij zou zeker doen zo verzekerde hij mij maar met de huidige informatie zou dat een slag in de lucht zijn. Hij ging echter de noodzakelijke onderzoeken direct in gang zetten zodat hij mij zo gauw mogelijk meer duidelijkheid kon geven. Mijn vragen beantwoordde hij helder maar hij zei ook meerdere malen dat sommige vragen geparkeerd moesten worden omdat dit ‘filosoferen’ zou zijn over situaties die misschien totaal irrelevant zouden blijken. In dit gesprek werd ik dus niet gerustgesteld, maar ook zeker niet ongeruster gemaakt. Gewoon heel realistisch. Precies zoals ik het graag wilde. Dat is een knappe manier van communiceren. Het koste mij in de dagen erna geen moeite om de resultaten af te wachten. De belangrijkste resultaten moesten door specialisten in de VU bepaald worden. In mijn geval bleek het echter niet eenvoudig om tot goede conclusies te komen. Dr. Timmers voerde meerder keren overleg met zijn collega’s in de VU. Hij hield mij daarvan steeds op de hoogte. Hij begreep maar al te goed dat dit fijn voor mij was. Hoewel hij mij nog steeds geen duidelijkheid kon verstrekken wist ik tenminste dat hij zich wel degelijk met mijn zaak bezighield. Ik vroeg hem of hij mij kon uitleggen waarom de testen in mijn geval moeilijk waren. Dat deed hij op zijn begrijpelijke manier. Geen Jip en Janneke taal, zoals hem in één van onderstaande beoordelingen wordt verweten, maar gewoon op een normaal niveau dat ik heel goed kon begrijpen. Ik vind het ook erg fijn aan hem dat je van hem op aan kunt. Los van de onderzoeken in de VU houdt hij zelf regelmatig mijn bloedwaarden in de gaten. ’s Morgens liet hij een formulier neerleggen en zei dan tegen mij dat hij mij ’s middags zou bellen over de uitslag. Hij plaatste mij dan op de bellijst. Maar hoe makkelijk kan er niet iets tussen komen waardoor het plaatsen op de lijst er bij in schiet. Daarom zei hij steevast “Als ik om 16.00 uur nog niet gebeld heb dan moet u mij maar even bellen”. Is nooit nodig geweest maar ik vind dat zo ongelofelijk correct dat ik het hier niet onvermeld wil laten. Tot slot nog één voorbeeld van betrouwbaarheid en goede communicatie. Naar aanleiding van steeds lagere bloedwaarden waarschuwde hij mij op een bepaald moment om alert te zijn voor een eventuele dramatische verslechtering in mijn conditie. Als dat gebeurde dan moest ik direct contact met hem opnemen. “Denk er aan: niet wachten tot maandag. Het ziekenhuis is in het weekend niet gesloten”. Nu is je ‘slechter’ gaan voelen heel subjectief. Dus legde hij natuurlijk ook uit op welke criteria ik moest letten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Timmers, G.J.? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.